۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۷۶۹۱

ابراز نگرانی حجت الاسلام رفیعی از گسترش ناهنجاری ها

کارشناس دینی رسانه ملی در همایش طلیعه حضور با ابراز نگرانی از اوضاع اجتماعی گفت: بیشترین سؤالات دانش آموزان درباره مسائل دختر و پسر و مسائل جنسی است؛ برای بهبود این وضعیت باید هر چه سریعتر اقداماتی انجام شود و از گشترش این ناهنجاری جلوگیری شود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی صبح امروز در همایش طلیعه حضور در میان جمعی از طلاب خواهر حوزه علمیه تهران با گرامی داشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که یا عالم باشید، یا دانشجو باشید، یا شنونده علم باشید و یا علاقه مند به علم باشید که اگر اگر از این چهار گروه نباشید، هلاک می شوید.

وی با بیان این که برای موفقیت در زندگی هیچگاه تردید به خود راه ندهید، گفت: این راهی را که شروع کرده اید به بهترین شکل طی کنید و در ادبیات، فقه، اصول، کلام و مباحث قرآنی به شکل تخصصی به مطالعه بپردازید.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وضع کنونی جامعه بسیار اسف بار است؛ در مدارس که برای سخنرانی می روم، بیشتری سؤالات در زمینه روابط دختر و پسر و مسائل جنسی است؛ برای بهبود این وضعیت باید هر چه سریعتر اقدام شود و جلوی گسترش این ناهنجاری ها گرفته شود.

وی تأکید کرد: کمترین اثر درس های حوزه علمیه این است که انسان خودش را می تواند بسازد؛ علم دو قسم حقیقی و ظاهری دارد؛ علم حقیقی به معنای علم معرفت و خداشناسی است؛ علمی که با خواندن آن نوری در دل فرد به وجود نیاید، علم نیست.

کارشناس دینی رسانه ملی ادامه داد: گول این حرف های عوام فریبانه را نخورید که دختران چادری خریدار ندارند؛ جوانان جامعه ما همیشه به دنبال دختران پاک و با تقوا هستند و روزی نیست که جوانی برای معرفی دختران چادری و پاک به من مراجعه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: علوم واقعی به چهار دسته خدا شناسی، خود شناسی، وظیفه شناسی و آسیب شناسی تقسیم می شوند.

وی به دانشجویان و طلاب توصیه کرد: تنبلی و کسالت نباید در علم وجود داشته باشد؛ هر چه می خواهید باید در جوانی حفظ کنید چرا که اگر سن شما از 50 سال رد شود، افول خواهید کرد و حتی ممکن است به مرور زمان نام فرزندان خود را هم فراموش کنید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بالا بودن آمار طلاب حوزه علمیه مهم نیست بلکه آگاه بودن مهم است؛ تلاش، اخلاص و تواضع سه ویژگی بارز علما و مراجع تقلید است.

وی در پایان ابراز داشت: طلاب و دانشجویان علم باید نسبت به کسب علم تلاش داشته باشند؛ انسان عالم هر چه جلوتر می رود، متوجه می شود که جهل او بیشتر است؛ فرصت خود را صرف فضای مجازی نکنید و از لحظات زندگی خود بهترین بهره را ببرید./840/پ202/ج

ارسال نظرات