۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۷۸۳۷۲
مدیر حوزه علمیه ولی عصر سامن:

تفکر انقلابی شرط اثرگذاری حوزه در تداوم انقلاب است

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن گفت: حوزه علمیه زمانی می تواند در استمرار ساختار و ایدئولوژی نظام اسلامی و انقلاب، دارای نقشی اثرگذار باشد که انقلابی بماند، تفکر انقلابی داشته باشد و با روحیه انقلابی عمل کند.
حجت الاسلام نجفی

حجت الاسلام روح الله نجفی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با مهم شمردن نقش حوزه در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب، گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اگر حوزه علمیه و روحانیت در میدان نبود، شاید حرکت انقلاب و امام(ره) به موفقیت نمی رسید.

وی افزود: بنابراین باید گفت، حضور حوزه های علمیه در متن انقلاب و در بین مردم و روشنگری روحانیان نقش بسزایی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

مدیر حوزه علمیه علمیه ولی عصر(عج) سامن ادامه داد: حضور روحانیان در جریان انقلاب و در میان جامعه، سبب ترغیب و ایجاد انگیزه بیشتر در مردم برای حضور در حرکت انقلابی بود و می توان این موضوع را از بارزترین نقش های حوزه و روحانیان در انقلاب دانست.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه زمانی می تواند در استمرار ساختار و ایدئولوژی نظام اسلامی و انقلاب، دارای نقشی اثرگذار باشد که انقلابی بماند، تفکر انقلابی داشته باشد و با روحیه انقلابی عمل کند.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به تفاوت حوزه در قبل و بعد از انقلاب، گفت: حوزه ها در زمان قبل از انقلاب، منزوی بودند و در جریان و فرآیند تصمیم گیری نظام دخالتی نداشتند و تنها به فعالیت های درون حوزه می پرداختند.

وی بیان کرد: اما پس از پیروزی انقلاب، حوزه های علمیه و روحانیت در عرصه های مختلف اجتماع و نظام حضور پیدا کردند و در جایگاه تصمیم گیری کلان قرار گرفتند و نقش مؤثری در ادامه و تعیین سرنوشت انقلاب و نظام ایفا کرده اند.

مدیر حوزه علمیه علمیه ولی عصر(عج) سامن ابراز داشت: شرط اینکه حوزه بتواند به عنوان اتاق فکر نظام عمل کند، حضور در عرصه سیاسی کشور است و در صورتی که خود را از مسائل سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور دور نگه دارد، قدرت تشکیل اتاق فکر و تأثیر بر سرنوشت انقلاب و نظام را نخواهد داشت.

وی افزود: مقابله با آسیب ها و تهدیدات فراروی نظام یکی از رسالت های حوزه است و در این برهه از زمان که تهدیدات و تلاش دشمنان برای نفوذ بیشتر شده است وظیفه حوزه های علمیه در این زمینه سنگین تر است.

حجت الاسلام نجفی در پایان گفت: رسالت حوزه برای حفظ و حراست انقلاب در برابر آسیب ها و تهدیدات دشمنان، تربیت طلاب و دانش آموختگان انقلابی با شاخصه علمی و تبلیغی است و حضور فعال و تأثیرگذار حوزه در این عرصه می تواند تهدیدات دشمنان را خنثی کند./979/302/ب2

ارسال نظرات