۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۳۷۵
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گسترش صادرات با بهره گیری از تعاونی ها میسر می شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خرید ارزان‌تر، بازار‌یابی منطقی‌تر و صادرات گسترده‌تر با بهره‌‌گیری موثر از ناحیه تعاونی شکل می‌گیرد.
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در آیین افتتاح اتاق تعاون استان مرکزی عنوان کرد: در کشور برداشت واحدی از معنای تعاون نشده است و این امر مسیر پیشرفت اقتصادی با محوریت تعاون را کند کرده است.

وی افزود: با پیشگیری‌های موثر و اصلاح قوانین در صورت نیاز، باید سلامت تعاونی‌ها تضمین شود و نباید اجازه دادبا تخطی از قوانین حوزه تعاون صدمه ببیند و از این ظرفیت عظیم به شایستگی بهره برده نشود.

وی تاکید کرد: فعالیت تعاونی رشد و توسعه مناطق را به همراه دارد و به تناسب نیازها و ظرفیت جامعه می توان توسعه تعاونی ها را دنبال کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با تشکیل شبکه برای تعاون می توان سرمایه بزرگی را در این بخش ایجاد کرد البته این امر با ایجاد تعامل موثر بین تعاونی‌های تولیدی، مصرف و خدمات میسر می شود که باید مورد توجه اتاق های تعاون قرار گیرد.

وی افزود: تعاونی مجالی برای رفع نیازهای مردم و رونق اقتصادی است در همین راستا باید تعاون را در کشور گسترش داد تا بستری برای رفع نیازها و ایجاد اشتغال ایجاد شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه همه بخش ها اعم از بخش دولتی، خصوصی و اتحادیه‌ها در راستای تحقق جایگاه واقعی تعاون تلاش کنند، گفت: تحقق این هدف منوط به ایجاد نگرش مثبت است و مردم را باید به این مشارکت سوق داد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم برخی مناطق کشور همچون منطقه قلعه گنج با وجود محرومیت‌ها موفق شدند 12 میلیارد ریالبرای فعالیت‌های اقتصادی جمع‌آوری کنند و بنیاد مستضعفان نیر معادل این مبلغ به صندوق واگذار کرد و در ادامه مراکز فعال اقتصادی شکل گرفت.

کلانتری افزود: هم‌اکنون در 80 روستا در این منطقه صندوق ایجاد شده که سرمایه مهم و اثرگذار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پنج اصل عدالت بنیانی، مردمی بودن، درون‌گرا بودن، دانش‌بنیان بودن و برون‌نگر بودن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که در چهار مورد فوق روح تعاون حاکم است و گسترش تعاون در واقع پرداختن به اقتصاد مقاومتی است.

کلانتری، خواستار برگزاری نشست های مستمر اتاق‌های تعاون با تعاونگران شد چراکه این امر زمینه تعاملات و انتقال تجارب را فرهم می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر توجه به تجارب موفق استان‌ها در امر تعاونی ها افزود: با هماهنگی اتاق تعاون کشور نشستی با حضور روسای اتاق‌های تعاون و مدیران کل استان‌ها ترتیب داده می‌شود که از این طریق انتقال تجارب صورت بگیرد و اتاق تعاون استان مرکزی می تواند الگویی موفق در کشور در این خصوص باشند./101/842/ب1

ارسال نظرات