۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۶۶۲
استاد حوزه علمیه قم:

انجام امور بر مبنای رضای خداوند موجب رستگاری انسان می‌شود

حجت الاسلام عرب با بیان اینکه انسان در هر شرایطی باید خداوند متعال را مدنظر داشته باشد، گفت: انسان سعادت‌مند کسی است که چه در پنهان و چه در آشکارا کار خود را برای خداوند و در جهت رضایت خدا انجام دهد.
حجت الاسلام سید محمود عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سید محمود عرب، استاد حوزه علمیه قم امشب در مسجد احمد بیک قزوین با اشاره به ایام الله دهه فجر، گفت: همه ایام و روزها و شب‌ها به خداوند متعال نسبت دارد اما بعضی ایام ویژگی خاصی دارد آن ویژگی این است که در آن روز رحمت الهی و عنایت ویژه او به مومنان متجلی و نمایان می‌شود و آنها را متنعم می‌کند.

وی در ادامه روزهای خشم و قهر و غضب الهی را هم نسبت به کافران و منافقان ایام الله دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن خطاب به حضرت موسی(‌ع) فرمود: ای موسی راه را به مردم نشان بده و امام راحل دهه فجر را ایام الله و روز بیست و دوم بهمن را یوم الله دانست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، اظهار کرد: ای بندگان خدا وقتی به همدیگر می‌رسید یکدیگر را به سه چیز سفارش کنید نخست اینکه غم آخرت را بخورید کسی که غم دنیای باقی را بخورد خداوند غم دنیا را از دل او بیرون می‌کند دوم اینکه از خلوت یکدیگر سؤال کنید اینکه در پشت پرده در مسیر خداوند متعال هستید و کار الهی انجام می‌دهید یا مشغول دنیا هستید سوم اینکه تحسین مردم و روبرگرداندن مردم شما را از مسیر حق باز ندارد.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان اینکه انسان در هر شرایطی باید خداوند متعال را مدنظر داشته باشد، ابراز کرد: انسان سعادتمند کسی است که چه در پنهان و چه در آشکارا کار خود را برای خداوند و در جهت رضایت آن ذات الهی انجام دهد این عمل موجب می‌شود که انسان هر لحظه به خداوند نزدیک شده و در مسیر عاقبت بخیری قرار بگیرد.

حجت الاسلام عرب در ادامه خلوص نیت در انجام امور را شرط اصلی تقرب به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: نیت لازمه انجام امور است، اگر انسان با نیت خالص و بی‌شائبه کارش را انجام دهد بدون شک خداوند هم در امور زندگی او را یاری می‌دهد و چنین فردی به طور یقین رستگار می شود و خداوند از او خشنود و راضی است.

وی در پایان گفت: انجام گناه انسان را از انجام بسیاری از امور خیر و نیک باز می دارد و موجب می‌شود که از بسیاری از سعادت‌ها محروم شده و ناکام بماند، گناه انسان را به ورطه هلاکت و سقوط می‌کشاند و اگر انسان بازگشت به خدا و توبه نداشته باشد در آخرت هم جزو زیانکاران خواهد شد و جایگاهش در دوزخ قرار دارد./873/202/ب2

 

ارسال نظرات