ضرورت توجه به ارتقای سطح کیفی مدارس علمیه

طاهره جان نثاری مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با ضروریات نظام مندسازی جذب طلاب با توجه به آغاز ثبت نام داوطلبان، گفت: در زمینه نظام مندسازی جذب طلاب، تاکنون کارهای بسیاری از طریق رسانه های جمعی و روزنامه های کثیرالانتشار انجام شده است.
وی در ادامه افزود: بهتر است که تبلیغات جهت معرفی مدارس علمیه فقط منحصر به زمان ثبت نام نشود و در طی سال نیز برای شناخت بیشتر مردم با این مدارس علمیه تمهیداتی در نظر گرفته شود.
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: با توجه به اینکه این مراکز، با عنوان مدارس علمیه خطاب می شوند، بسیاری از مردم به علت عدم شناخت کافی، مدارس علمیه را با مدرسه دوره راهنمایی یا دبیرستانِ معارف، اشتباه می گیرند. از این رو معرفی این مراکز در زمان های خاصی از شبانه روز از طریق رسانه ای مثل تلویزیون که مخاطب بیشتری هم دارد، مؤثرتر خواهد بود.
جان نثاری در رابطه با تحقق استعدادیابی در حوزه های علمیه ابراز داشت: به دلیل اینکه پنج سال اول تحصیل در این مراکز به صورت عمومی است، پس از گذراندن این دوره ها، طلاب می توانند در تخصص هایی که علاقه دارند، در سطح 3 در مباحث تبلیغ، مسائل زنان و غیره وارد شوند.
وی در ادامه افزود: افرادی که اهل پژوهش، سخنرانی و سایر فعالیت ها هستند، از سوی اساتید، مدیران و حتی خودِ طلاب مشخص می شوند. همچنین طرح هایی مثل بانوی کرامت و جشنواره علامه حلی که در حال اجرا است، کمک شایانی به استعدادیابی طلاب خواهد کرد.
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در تحلیل کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه های علمیه، با توجه به افزایش داوطلبان و گسترش تعداد مدارس علمیه، اظهار داشت: به موازات افزایش مدارس علمیه، منطقی است که کیفیت آنها نیز جهت رسیدن به اهداف و برنامه های تعیین شده، توسعه یابد؛ در غیر این صورت شاهد رشد یک بُعدی مدارس علمیه خواهیم بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: الحمدلله حوزه ها، در زمینه ارتقای سطح کیفی آموزش، پژوهش و تهذیب همچنان ظرفیت بالایی دارند؛ در حال حاضر نیز شاهد هستیم که مسؤولان در این حیطه تمام تلاش خود را به کار گرفته و عنایت و توجه زیادی به این بخش دارند./302/966/ب1