۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۸۰۸۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

حضور مستمر روحانیت در جامعه، بسترساز کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تجربه ثابت کرده هر جا که حضور روحانیت پررنگ و مستمر بوده، آسیب های اجتماعی به حداقل خود رسیده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع روحانیان مستقر استان در ساری با اشاره به اهمیت وظایف روحانیان حاضر در مناطق محروم و روستایی بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در این مناطق تأکید کرد.

وی با بیان این که حضور روحانیت در مناطق روستایی در تقویت باورهای دینی مردم بسیار اثرگذار بوده است، افزود: میزان رضایت مردم از فعالیت های تبلیغی و دینی مبلغان در مناطق استقرار روحانیت، بسیار دلگرم کننده بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی با وجود محدودیت هایی که وجود دارد همه توان خود را در جهت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم استان به کار گرفته است، تصریح کرد: به حتم نیاز این مناطق به حضور یک روحانی برای انجام امور شرعی و دینی بسیار ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مناطق روستایی استان بسیار زیاد است و تعداد مبلغان حاضر در این مناطق پاسخگوی نیاز مردم نیست، خاطرنشان کرد: این سازمان در تلاش است با بهره گیری از توان دیگر روحانیان بومی استان، کمبود های موجود در مناطق روستایی را رفع کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز نیاز مناطق روستایی و محروم به حضور یک روحانی و طلبه بسیار بیشتر از مناطق شهری است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است هر جا که حضور روحانیت پررنگ و مستمر بوده، آسیب های اجتماعی به حداقل خود رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به حتم حضور روحانیت در هر منطقه ای رشد و آبادانی با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که حضور روحانیت در مناطق روستایی علاوه بر تقویت برنامه های دینی و فرهنگی، بسترهای لازم برای عمران و آبادی آن منطقه نیز فراهم شده که این مسأله به برکت حضور روحانیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور مستمر روحانیت در مناطق دورافتاده و روستایی، وحدت آفرین است، بیان داشت: روحانیت حاضر در این مناطق ضمن اجرای دقیق برنامه های محوله در رفع و حل مشکلات مردم نیز بسیار تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که باید حضور روحانیت در چنین مناطقی بسیار تقویت شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان فعالیت های ضد دینی و فرهنگی خود را در مناطق روستایی و محروم متمرکز کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در هر منطقه ای که حضور روحانیت کمرنگ می شود، دشمن در آن منطقه نفوذ می کند و به فعالیت های ضد فرهنگی می پردازد، تصریح کرد: حضور و فعالیت مستمر روحانیت موجب خنثی شدن توطئه های فرهنگی دشمنان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره پرچم دار تبلیغ دین در جامعه اسلامی بوده و در این مسیر همواره پیشگام بود، خاطرنشان کرد: حضور اثربخش مبلغان دینی در بخش های مختلف، موجب تطهیر جامعه از افکار و عقاید انحرافی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی لحظه ای از توطئه و دشمنی علیه انقلاب و نظام اسلامی درنگ نکرده اند، تصریح کرد: در 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه پیدا و پنهان دشمنان علیه انقلاب و ارزش های دینی این کشور بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت ثابت کرده که هیچ گاه میدان مبارزه علیه دشمنان را ترک نکرده و در این مسیر همواره مشکلات و سختی های بسیاری را تحمل کرده است، افزود: روحانیت در طول تاریخ با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه، مانع تحقق توطئه های فرهنگی و ضد دینی دشمنان شده است.

وی تقویت مبانی دینی و اعتقادی جامعه را سد محکمی در برابر اندیشه های منحرف و مسموم در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با ترویج عقاید انحرافی و خطرناک، پایه های دینی جامعه را متزلزل و سست کنند که در این باره رسالت روحانیت امروز بیش از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا پایه های اعتقادی کشورمان را سست و متزلزل کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می دانند با زدودن هویت دینی جامعه و گسترش فرهنگ منحرف غربی به راحتی می توانند به اهداف از پیش تعیین شده خود در کشور دست یابند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت باورهای دینی و اعتقادی جامعه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن تأکید کرد و افزود: نسل جوان جامعه امروز با هجمه های گسترده فرهنگی رو به رو هستند که باید با تقویت مبانی دینی و انقلابی آنها از تحقق نقشه های شوم دشمنان جلوگیری کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت تبلیغ چهره به چهره مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: این شیوه تبلیغی از اثرگذاری بسیار مناسبی برای انتقال مطالب به جامعه جوان امروز برخوردار است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ارتباط مستمر مبلغان با جوانان و نوجوانان موجب می شود این نسل دیندار و توانمند به اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: برقراری این اعتماد دو جانبه بستر مناسبی را برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان فراهم خواهد کرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات