۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۱۳۸۰
امام جمعه موقت اصفهان:

دشمن از عظمت قرآن در هراس است

امام جمعه موقت اصفهان قرآن را مایه شفای امراض جسم و روح و رسیدن به سعادت توصیف کرد و گفت: آگاهی ما از قرآن و مبانی آن، به ما علم و عمل و منفعت دنیا و آخرت را خواهد رساند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، صبح امروز در جمع شرکت کنندگان مسابقات ملی حفظ قرآن کریم در مصلی نماز جمعه اصفهان، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مسابقات ملی حفظ قرآن کریم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم و به برکت نفس قدسی ایشان این امر میسر شده است.

وی در ادامه افزود: اگر به سوی قرآن حرکت کردید هم دنیا را خواهید داشت و هم آخرت را، قرآن شفا برای جسم و جان انسان است و أنس با قرآن آثار و خواص بسیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آثار و برکات بسیار قرآن کریم و عمل به دستورات قرآن، تصریح کرد: فتنه‌ها ستم‌ها و زورگویی‌ها هرزمان به سوی ما روی آورد باید به سمت قرآن برویم، هر زمان چنین کاری کردیم ظالمان و کافران را شکست خواهیم داد، این مسأله در طول تاریخ ثابت شده است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: آل سعود و تکفیری‌ها قرآن‌های نفیس را چاپ و منتشر می‌کنند در حالی که بویی از تعالیم قرآنی نبرده‌اند، هواپیماهای همین‌هایی که قرآن را چاپ می‌کنند و هدیه میکنند برادران و خواهران مسلمان را در یمن به خاک و خون می‌کشد و دست از هیچ جنایتی علیه اسلام و مسلمین فرو نمی‌گذارد.

وی سوزاندن قرآن در آمریکا را نشانه ترس دشمن از قرآن و عظمت مبانی و تعالیم قرآن دانست و اظهار کرد: باید هرچه می‌توانیم به قرآن نزدیک شویم و از تعالیم و آموزه‌های آن بهره ببریم، آگاهی ما از قرآن و مبانی قرآن، به ما علم و عمل و منفعت دنیا و آخرت را خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: خداوندی که در مواد مختلف شفای بیماری‌ها را قرار داده است در کلام خود هم شفا قرار می‌دهد، همانطور که داروها در شفای امراض مؤثر هستند کلمات خدا هم منشأ برکات و شفا هستند، هر کلمه‌ای از کلمات قرآن دارای اثری است بسیار عالی که آن را در جای دیگر دریافت نخواهیم کرد، به همین دلیل باید با قرآن کریم مأنوس باشیم.

وی قرآن را اقیانوس عظیم برکات بسیار عنوان کرد و گفت: خداوند به پیامبراکرم (ص) در قرآن کریم می‌فرماید یک ثلث از شب را بیدار باش و قرآن بخوان. این نشان دهنده اهمیت تلاوت قرآن و انس با قرآن است./202/1304/ب1

ارسال نظرات