۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۱۴۰۰
با حضور معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری؛

بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان پایان یافت

بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی امروز با حضور معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان پایان یافت.
بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی امروز با حضور معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان پایان یافت.

در این همایش، علما و اندیشمندان 20 استان کشور به مدت سه روز مسائل مهم جهان اسلام را در قالب سه کمیسیون فقهی و کلامی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

جهاد در اسلام و پاسخ به شبهات، تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شرایط اجتهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوء استفاده جریان های افراطی و تکفیری از جهاد از جمله زیر شاخه های کمیسیون فقهی و کلامی همایش بود.

کمیسیون اجتماعی نیز اهداف و برنامه‌های استکبار جهانی در مناطق مرزی و راه های مقابله با آن، ترویج فرقه گرایی و تحریک حس ناسیونالیستی، ایجاد ناامنی، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی، بزرگ نمایی مشکلات و بی توجهی به پیشرفت ها و خدمات نظام و راه های مقابله با برنامه های فوق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین، امتیازات نقش مادری بانوان در خانواده، عوامل تحکیم و تخریب خانواده، حضور در اجتماع و اشتغال بانوان، فرصت ها و تهدید ها، اختلاط زن و مرد و پیامدهای منفی آن، آسیب شناسی پوشش و آرایش بانوان و روش های القای فرهنگ حجاب، خشونت در خانواده و توقعات بی جا در خانواده موضوعاتی بود که در کمیسیون بانوان همایش مورد بررسی قرار گرفت./203/831/ب1

ارسال نظرات