۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۵۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

گفتمان انقلاب اسلامی دست برتر را در تمام عرصه ها دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی، دست توفق و برتری را در تمام عرصه ها دارد.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی ظهر امروز در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی شیخ طوسی که در تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به موضوع محوری این جشنواره که به بررسی نقش معنویت در زندگی بشر اختصاص داده شده بود، به بیان نکاتی پیرامون این موضوع پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که بدون تردید معنویت در جهان معاصر رشد یافته است، اظهار کرد: این رشد معنوی به ویژه در جوانان مغرب زمین و به ویژه نسبت به تفکر اسلامی که ایران پرچمدار آن است، فوق العاده افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در نامه های بین المللی اخیر خود جوانان اروپا را خطاب قرار داده اند، خاطرنشان کرد: همانطور که امام راحل از دولت های اروپایی ناامید بودند، رهبر انقلاب نیز همین نگاه را دارند؛ اما جوانان این کشورها با دل های پاکی که دارند می توانند رشد یابند.

وی با تأکید بر این که افق های روشنی از تمدن اسلامی پیش روی بشریت قرار دارد، گفت: سفر امام هشتم(ع) از مدینه به سوی مرو، حکمتی الهی بود و گویا بناست امروز مدنیت در عالم به نام امام رضا(ع) رقم بخورد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برقراری پیوند میان معنویت و سیاست از هنرهای امام بزرگوار(ره) بود و ایشان پرچمداری این حرکت را در شرایط امروز دنیا بر عهده داشتند که شاکله آن روایت علوی «و ما رأیت شیء الا و رأیت الله قبله و بعده و معه» بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: نتیجه کنار زدن معنویت از سیاست در دوران گذشته، انباشت کلاهک های هسته ای، بروز جنگ های جهانی و اشغال 70 ساله فلسطین بود و فشارهای فراوانی به بشریت وارد شد. اما نتیجه پرچمداری امام راحل، اجتهاد تمدن سازی است که می خواهد مدنیت مبتنی بر پیوند معنویت و سیاست را در جهان رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت آن چه امام راحل و شاگرد ایشان، سید حسن نصرالله اعلام کردند این است که خانه رژیمی که مدعی سومین ارتش قدرتمند دنیاست، مانند بیت عنکبوت است و تنها آن چه خدایی است باقی می ماند. آن چه در جهان هویت و حقیقت خدایی نداشته باشد، همین الآن هلاک است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی، دست توفق و برتری را در تمام عرصه ها دارد. این آهنگی که تنها یک چشمه و جلوه اش پژوهشگران جامعه المصطفی العالمیه هستند./202/820/ب1

ارسال نظرات