۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۶۷۶
رحیمی:

حرمت مجلس باید حفظ شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:آیین‌نامه داخلی مجلس وظیفه دفاع از حیثیت مجلس شورای اسلامی را بر عهده رییس گذاشته و حرمت مجلس باید حفظ شود.
علیرضا رحیمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خانه ملت، علیرضا رحیمی در نشست علنی نوبت صبح امروز یکشنبه 8 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در میان مذاکراتی نوبت قبل بعضی از نمایندگان تذکراتی را درقالب اخطار و تذکر مطرح کردند که به لحاظ محتوایی مشکل نداشت اما در جایی که تذکر یک نماینده به عنوان فرآیند مجلس تلقی می‌شود یا خطاب مجلس عنوان می‌شود رئیس مجلس باید نسبت به این تذکرات واکنش جدی‌تری به عنوان دفاع از حیثیت مجلس داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) خاطر نشان کرد: کسی که خود را مقدم بر دیگران قرار می‌دهد و پست و منصبی می‌گیرد باید بیش از دیگران در تربیت خود بکوشد؛از این رو باید گفت مطالبی که در قالب تذکر مطرح شد نوعی وهن مجلس و قابل قبول نبود.

وی تأکید کرد:مجموعه نمایندگان مجلس به نوعی نماینده کل ملت ایران هستند؛ضمن احترام به همه ایثارگران و نمایندگان مجلس از همه نحله‌ها و جناح‌ها از همکاران می‌خواهم که حداقل اخلاقیات که محور مجلس و فصل مشترک همه ما است را بیشتر رعایت کنند و شأن مجلس را مخصوصا برای نسل جوان مخدوش نکنیم.

رحیمی تصریح کرد: بر اساس ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس دفاع از حیثیت مجلس بر عهده شخص رئیس مجلس و هیأت رئیسه است  و انتظار این است که نمایندگان بیشتر نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

گفتنی است لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تصریح کرد: ما باید همه تلاشمان را انجام دهیم که آیین‌نامه داخلی مجلس اجرا شود./856/د102/ص

ارسال نظرات