۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۸۴۰۶۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حالت نیکوکاران و بدکاران در هنگام احتضار یکسان نیست

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حالت نیکوکاران و بدکاران در هنگام احتضار یکسان نیست، گفت: انسان در لحظه احتضار آثار اعمال خود را از ابندا تا انتهای حیاتش می‌بیند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیأت صاحب الزمان(عج) در تهران برگزار شد، با اشاره به راه و روش زندگی، گفت: پیامبر(ص) به حضرت جبرئیل می‌فرمایند:«مرا موعظه کن».

وی افزود: حضرت جبرئیل به حضرت فرمودند: انسان به هر گونه که می‌خواهد زندگی کند باید این مهم را بداند که در نهایت به کام مرگ خواهد افتاد؛ هیچ زندگی در این عالم دائمی و باقی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مرگ انسان‌های نیکوکار و بدکار در لحظات پایانی عمرشان از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت است، بیان داشت: زمانی که مجرمان به لحظات خروج از دنیا نزدیک می‌شوند و هنوز ارتباط ضعیفی بین روح و بدن برقرار است حالت سنگینی بر آنان حاکم می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسی به حال انسان محتضر آگاه نیست، گفت: انسان در لحظه احتضار با همه وجود تلاش می‌کند که از مرگ فرار کند ولی نمی‌تواند و هیچ راه فراری برای او نیست، تنها خداوند می‌داند محتضر چه حالی دارد.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: انسان در هنگام احتضار از خداوند درخواست می‌کند که مرا به عالم دنیا برگردان تا دیندار و مومن شوم، این کلام انسانهای بدکردار است، خداوند به آنان می‌فرماید: «تو را بر نمی‌گردانم، روحیه بی دینی آنچنان در تو حاکم شده که اگر تو را برگردانم مومن نخواهی شد».

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به احوال انسانهای نیکوکار در هنگام احتضار، گفت: انسانهای پاک و نیکوکار در هنگام احتضار خداوند قبل از آن که آنان سخن به زبان بیاورند به آنان خطاب می‌کند«به سوی من برگردید».

وی افزود: انسان در لحظه احتضار آثار اعمال خود را از ابندا تا انتهای حیاتش می‌بیند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه گمان بد از اخلاقهای ناپسنیدی است که گناه آن برای انسان ثبت می‌شود، اظهار داشت: بدگمانی از معصیت‌هایی است که به انسان امر شده از آن اجتناب کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات