۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۲۳۰
امام جمعه بهبهان:

حضرت فاطمه زهرا جان خود را نثار ولایت کرد

امام جمعه بهبهان با اشاره به این که با بیان این که حضرت صدیقه کبری(س) هنگامی که احساس کرد مسأله ولایت به خطر افتاده جان شیرین خود را تقدیم ولایت کردند، گفت: اقدام حضرت در دفاع از ولایت الگوی خوبی است برای همه ما که دفاع از ولایت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
حضرت زهرا

حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) برای کسی دست یافتنی است و انسان نمی تواند ابعاد وجودی و معنوی شخصیت ایشان را درک کرد، ابراز داشت: در روایت آمده که اگر حضرت فاطمه(س) را فاطمه نامیده اند برای آن است که مردم از معرفت و شناخت حقیقی ایشان معروف شده اند.

وی با اشاره به این که براساس روایت می توان به بعضی از ابعاد زندگانی ایشان پی برد، گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند اگرکه امام علی(ع) نبود کفوی از آدم تا خاتم برای حضرت فاطمه(س) نبود و می توان نتیجه گرفت که شخصیت این بانو از بسیاری از پیامبران الهی بالا هست.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان این که اگر بخواهیم درسی از حضرت فاطمه زهرا(س) فرا گرفت زهد، تقوا، قناعت و عبادت ایشان برای همه الگو هست، ادامه داد: برای قشر بانون نیز قابل توجه است که تا وقتی ضرورتی در کار وجود ندارد حضرت فاطمه زهرا(س) از خانه هم خارج نمی شوند، همچنن حجاب و عفاف را به نحوی عالی رعایت می کنند.

امام جمعه بهبهان افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) هنگامی که ضرورت دفاع از حق و حقیقت وجود دارد مردانه در میدان قدم می گذارد و سخنرانی عظیم که سبب رسوایی باطل و اثبات حقیقت برای تاریخ می شود را ایراد می کنند.

حجت الاسلام ناصری با بیان این که حضرت صدیقه کبری(س) هنگامی که احساس کرد مسأله ولایت به خطر افتاده جان شیرین خود را تقدیم ولایت کردند، تأکید کرد: دفاع حضرت صدیقه کبری(س) از ولایت پس از رحلت پیامبراکرم(ص) به دلیل ولی و امام بودن حضرت علی(ع) می باشد.

وی گفت: دین اسلام که حاصل تلاش همه انبیاء بود به امام علی(ع) سپرده شد و حضرت فاطمه زهرا(س) با نثار جان از اسلام ناب محمدی و ولایت علی دفاع کردند که این الگوی خوبی است برای همه ما که دفاع از ولایت را سرلوحه کار خود قرار دهیم./9453/303/ب1

ارسال نظرات