۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۷۵۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره با ‌آمریکا فایده ای برای کشور نداشت

نماینده مجلس خبرگان رهبری از آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ملت ایران یاد کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران مانع تحقق توطئه و دشمنی های مستکبران عالم به ویژه آمریکایی ها شد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در چالوس برگزار شد با بیان این که امت اسلامی پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام در حق  اهل بیت(ع) نبی مکرم اسلام ظلم و جفای بسیاری را تحمیل کردند، گفت: آن ظلم بزرگ در حق خاندان پیامبر امروز پس از گذشت قرن ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای ابلاغ پیام وحی و دعوت مردم آن زمان به سوی خیر و سعادت 23 سال رنج و مشکلات بزرگی را تحمل کردند، افزود: اما امت اسلام پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام از مسیر صحیح منحرف شدند و همچنان در گمراهی به سر می برند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آن گمراهی و انحراف با وجود گذشت قرن ها از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ستیزه جویی و دشمنی با خاندان پیامبر تا به امروز نیز به شیوه های مختلف ادامه دارد و دشمنان و بدخوانان اسلام ناب با همه توان و قدرت خود در برابر اسلامی شیعی ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام آگاهی، عزت و اقتدار را برای امت اسلام به ویژه شیعیان به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: با وجود همه این دشمنی ها و توطئه های دشمنان، اسلام ناب با پرچم داری شیعیان امروز از یک عزت و اقتدار بالایی برخوردار است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دشمنان و بدخواهان عداوت و دشمنی دیرینه ای با خاندان پیامبر گرامی اسلام داشتند، ادامه داد: حکام ظالم و زورگو پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام با ائمه معصومین(ع) و اهل بیت پیامبر اسلام، بدترین رفتار را داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام ناب از هر فرصتی که به وجود آمد کینه و نفرت خود نسبت به شیعیان را ابراز می کنند، ادامه داد: کشتار بی رحمانه مسلمانان به ویژه شیعیان از سوی گروه های تکفیری منطقه تنها گوشه ای از عداوت و دشمنی آنها با امت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) از یک جایگاه رفیع و ارزشمندی نزد پیامبر گرامی اسلام برخوردار بودند، تصریح کرد: سخنان پیامبر اسلام در خصوص این بانوی ارزشمند اسلام، نشان دهنده جایگاه ارزنده ایشان نزد پیامبر گرامی اسلام دارد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام انحراف زمان را به خوبی شناخت و در برابر آن ایستاد، ادامه داد: بصیرت و ولایت مداری بالای آن بانوی ارزشمند اسلام باید الگوی جامعه امروز ما باشد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با همه توان خود از دین و تلاش های پیامبر گرامی اسلام برای امت اسلام حمایت کردند، گفت: با وجود این که عده ای تنها جهاد را منحصر به مردان می دانند، اما حضرت فاطمه زهرا(س) جهاد گونه از دین و ارزش های حاکم بر آن حراست و پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نفس اماره موجب وسوسه انسان به سوی انحراف می شود، ادامه داد: اما اگر انسان از تقوای الهی و بصیرت بالا برخوردار باشد به حتم در میان این دو قطب، با اراده مناسب راه صحیح را انتخاب می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند متعال انبیای الهی را برای هدایت انسان ها به سوی خیر و سعادت فرستاده است، گفت: اگر این هدایت و راهنمایی نبود امروز جامعه بشری دچار یک گمراهی مطلق به سر می برد.

وی با بیان این که متأسفانه پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، امت آن دوران دشمنی خود با اهل بیت پیامبر اسلام را آشکار کردند، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیات خود همواره از مردم گلایه مند بودند و به این به خاطر این بود که همراهی مردم موجب موفقیت انبیای الهی می شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام دودستگی میان مسلمانان شروع شد، افزود: این تفرقه و دودستگی امروز نیز همچنان میان امت اسلام وجود دارد و همین موضوع موجب سوء استفاده دشمنان شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) با همه اقتدار در برابر دشمنان و استکبار جهانی ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی پرچم دار مبارزه با استکبار در سطح جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هیچ گاه در برابر قدرت های جهانی کوتاه نیامدند، خاطرنشان کرد: امام راحل با تکیه بر خداوند متعال و همراهی مردم در برابر همه قدرت های جهانی ایستادند.

وی از آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ملت ایران یاد کرد و با بیان این که آمریکا هر آنچه داشت برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفت، تصریح کرد: اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران مانع تحقق توطئه ها و دشمنی های مستکبران عالم به ویژه آمریکایی ها شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) رابطه ایران و آمریکا را رابطه گرگ و میش معرفی کردند، تصریح کرد: اما عده ای در داخل کشور تلاش کردند مطرح کنند که برای حفظ انقلاب و نظام باید با آمریکا مذاکره کنیم و با آنها کنار بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مقام معظم رهبری از همان ابتدا به مذاکرات خوش بین نبودند، بیان داشت: اما عده ای در داخل کشور همواره مطرح می کردند که مذاکره با آمریکا نتایج مثبتی برای کشور خواهد داشت./202/1317/ب1

ارسال نظرات