عدم سازش با دشمن پیروی کردن از سبک زندگی حضرت زهرا است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام همتیان در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زیب(س) برگزار شد با توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: از افرادی که به ولایت حضرت علی(ع) انتقاد دارند سؤال می کنیم آیا حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبراکرم(ص) نسبت به وضع موجود رضایت و در آن ماجراها شرکت داشت؟
امام جمعه موقت پردیسان ادامه داد: در پاسخ به این سؤال باید گفت حضرت زهرا(س) نه تنها رضایت نداشت بلکه پس از رحلت پیامبراکرم(ص) در تمام مدت از شدت سر درد دستمال به سرش بسته و چشمانش گریان بود چنانچه به ام سلمه می گوید از سویی پدرم را از دست داده ام و از سویی دیگر مشاهده می کنم نسبت به جانشینش ظلم می شود.
وی با طرح سؤالی مبنی بر دلیل گریه ها، اعتراض ها، خطبه خواندن و تحمل آزار و اذیت ها از سوی حضرت زهرا(س) اظهارداشت: برخی می گویند از دست دادن پدر دلیل نا آرام های حضرت زهرا(س) است در حالی که وی در برابر تصمیم خداوند تسلیم است و استفاده از چنین شیوه ای مناسب شخصیت او نیست.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم ادامه داد: برخی نیز دلیل نا آرامی های حضرت زهرا(س) را غصب فدک می دانند گرچه غصب فدک دلخراش بوده است اما مسلم است که دلیل خطبه خوانی های حضرت زهرا چنین موردی نبوده است.
وی اضافه کرد: براساس برخی روایات یهودیان نصف و براساس برخی روایات تمام فدک را به پیامبراکرم(ص) هدیه دادند و پیامبراکرم(ص) نیز آن را به حضرت زهرا(س) هدیه کردند بنابراین فدک غنیمت جنگی نبوده است که میان مسلمانان تقسیم شود و بسیاری از بزرگان اهل سنت همانند ابن عباس و سیوطی به آن تصریح کرده اند.
حجت الاسلام همتیان با اشاره به انگیزه های غصب فدک خاطرنشان کرد: یکی از دلایل غصب فدک گرفتن مقام ذوی القربی بودن پیامبراکرم(ص) از حضرت زهرا(س) است زیرا اگر فدک در اختیار حضرت زهرا(س) باقی می ماند این سؤال پیش می آمد اگر حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) از همه به پیامبراکرم(ص) نزدیکتر هستند به چه دلیل برخی جای پای آنها گذاشته اند؟.
امام جمعه موقت پردیسان در اختیار گرفتن امتیازات مالی فدک را از دلایل غصب فدک دانست و گفت: در اختیار گرفتن قدرت مالی فدک موجب کاهش قدرت سیاسی و تمایل مردم به حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) می شود زیرا خانواده ای که نان افطار خود را به مسکین می دهد به طور قطع اموال فدک را نیز در اختیار آنها قرار خواهد داد و چنین امری موجب تمایل مردم به این خانواده می شود؛ همچنین اگر خلیفه اول مالکیت حضرت زهرا(س) نسبت به فدک را صادق می دانست دیگر نمی توانست ادعای وی را در زمینه خلافت بلافصل امام علی(ع) رد کند.
امام جمعه موقت پردیسان در آغاز خطبه های دوم به روایتی از حضرت زهرا(س) در زمینه اخلاص در عبادت اشاره کرد و افزود: عبادت منحصر به نماز نیست بلکه می تواند تمامی شئونات زندگی از جمله خدمت به مردم و نظام اسلامی، غذاخوردن، ازدواج و لباس پوشیدن را شامل می شود.
وی حضرت زهرا(س) را الگوی کامل دانست و تأکید کرد: هر شخصی که می خواهد سبک زندگی اش اسلامی باشد باید زهرا گونه زندگی کند؛ ولایت مداری و دین داری از ویژگی های زندگی حضرت زهرا(س) است؛ ایشان خود را برای دین می خواست نه دین را برای خودش و تا آخرین نفس نیز از ولایت دفاع کرد.
معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: حضرت زهرا(س) در مقابل دشمنان دین که با انواع نیرنگ های خود پیکره اسلام، مکتب قرآن و ولایت را هدف قرار داده بودند ایستادگی کرد به گونه ای که حتی یک لحظه با آنها سازش نکرد و کنار نیامد.
وی تصریح کرد: شخصی که می خواهد زندگی زهرا گونه ای داشته باشد باید خود را برای اسلام و نظام اسلامی بخواهد نه نظام اسلامی را برای خود به گونه ای که سخن از انقلاب، نظام اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب بزند اما تا آنجایی که راهی بارای دست یابی به منافع شخصی و دنیا باشد و آنجایی که منافع و آبروی خود را در خطر دید تمام آنها را رها کند.
حجت الاسلام همتیان ادامه داد: پس از رحلت پیامبراکرم(ص) افراد فراوانی که در رکاب پیامبراکرم(ص) شمشیر زده بودند هنگامی که عدالت و حکومت امام علی(ع) را مخالف خواسته های خود دیدند بر روی او شمشیرکشیدند؛ در تاریخ معاصر نیز در روزهای آغاز انقلاب گروه های فراوانی نام امام، انقلاب و مبارزه با امریکا را یدک می کشیدند اما زمانی که امام و نظام را تأمین کننده خواسته های خود ندانستند به صدام پناه برده و خون هزاران نفر از مردم مظلوم را بر زمین ریختند.
وی اضافه کرد: در فتنه 88 نیز افرادی که ادعای پیروی از خط امام را داشتند و خود را صاحب این انقلاب می دانستند تا زمانی که به گمان خودشان پیروز انتخابات بودند، برگزاری انتخابات را سالم و صحیح می دانستند اما زمانی که واقعیت روشن شد انتخابات را تقلبی دانسته و نظام را تا نزدیکی پرتگاه سقوط کشاندند در حالی که می دیدند دشمنان کینه توز نظام و مردم اعم از اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه با تمام قدرت تبلیغاتی خود به صورت آشکار از آنها حمایت می کننو د اما تا امروز حتی زحمت یک عذز خواهی را به خود نمی دهند.
امام جمعه موقت پردیسان اضافه کرد: شخصی می تواند ولایی و زهرایی باشد که خود را مدیون انقلاب و بدهکار خون شهدا بداند نه این که انقلاب را ملک اجداد و خود را سهام گیر این انقلاب بداند چنانچه در ماجرای حقوق های نجومی که مطالبه رهبر معظم انقلاب و ملت است اما عده ای با بی شرمی بیان کردند این سهم ما از انقلاب بود؛ روزی که خون جوانان، مردان و زنان در خیابان های این شهر و تمام شهرهای کشور جاری بود همچنین آن روزی که جوانان این کشور در روزهای جنگ با دست های خالی در برابر دنیا مقاومت می کردند، آن افراد کجا بودند؟؛ چگونه در کشوری که خانواده های آن برای به دست آوردن حداقل حقوق تلاش می کنند افرادی میلیونی از بیت المال برداشت می کنند و می گویند این سهم ما از انقلاب بود./1324/پ201/ص