۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۸۵۱۸۵
استاد حوزه علمیه:

باطن تمام ذرات عالم ظهور لا اله الا الله است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باطن تمام ذرات عالم ظهور لااله الا الله است، گفت: تمام عالم، ظهور نقش آفرینی خداوند و آیات خداوند است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه در مراسمی شامگاه گذشته در مسجدالنبی(ص) کرمانشاه با اشاره به فرازی از حدیث شریف کساء، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای حقیقی کلمه بانویی بی بدلیل و بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه به استناد تعبیری از پیامبر اسلام(ص)، گفت: اگر بنا بود تمام خوبی ها و فضائل و کمالات در خارج مجسم شود تجسم آن حضرت فاطمه زهرا(س) است، بلکه ایشان از حسن و جمال و کمالات بالاتر است چون این بانو سرچشمه همه خوبیها است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تجسم توحید و تجلی قدرت و عظمت خدا و ظهور کلمه لا اله الا الله است.

این مسؤول با اشاره به نکته ای اخلاقی مبنی بر سرازیر شدن لطف و رحمت خداوند بر سر انسان ها، گفت: وقتی دلها یکی شد دست خدا و پیامبر و تمام ائمه اطهار(ع) در زندگی  آنها پشت سر آن ها است، افرادی که من و تو را کنار می گذارند و هر کجا اختلاف، نزاع، دعوا و طلاق باشد تمام شیطان ها و ابلیس ها، یزیدها و شمرها و بدترین آدم ها آنجا حضور دارند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به فرازهایی از دعای کمیل امیرمومنان(ع)، گفت: جدایی، فراق و درد بی خدایی از آتش جهنم بدتر است.

وی با بیان روایتی از امام باقر(ع)، گفت: دین در یک کلمه یعنی محبت و مهرورزی با کل عالم، غیر از دشمنانی که باید از آن ها تبری بجوییم.

استاد اخلاق در ادامه با اشاره به اینکه همه عالم، ظهور نقش آفرینی خداوند و آیات خداوند است، گفت: باطن تمام ذرات عالم ظهور لااله الا الله است.

وی با اشاره به لحظه ای بودن لذات دنیوی، گفت: لذت محبت همیشگی و شمشیر محبت از تمام شمشیرها قوی تر است.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: خداوند همه عالم را به خاطر محبت به اهل بیت(ع) خلق کرد./967/202/ب2

ارسال نظرات