۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۵۶۴۸
آیت الله مجتهد شبستری:

اقتصاد معضل اساسی کشور است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه معضل اساسی کشور اقتصادی است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری سال‌های مختلف با عناوین اقتصادی در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم و مسؤولان گام برداشته‌اند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان آدربایجان‌شرقی، اظهار داشت: ابتکار و تصمیم اصناف تبریز برای فروش اجناس ایرانی نشان از غیرت ملی و دینی آنها است، ما به آنها درود می فرستیم و صلوات و رحمت خداوند را مسألت می کنیم.

وی با بیان اینکه این فرهنگ سازی به سایر اصناف نیز نفوذ کرده است، ابراز داشت: از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی مغازه‌داران در اصناف مختلف نیز تنها جنس ایرانی می‌فروشند، با وجود کالای وطنی نباید از اجناس بیگانگان استفاده کرد، که این نوعی ذلت برای مسلمانان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان در جامعه، یادآور شد: در قرآن کریم به درآمد حلال تأکید شده است، جلب رضایت مشتری نیز از لازمه‌ها و ویژگی‌های درآمد حلال است، رانت خواری و پولشویی مخالف موازین اقتصادی دین اسلام است، این مسائل سبب بروز مشکلاتی در سیستم اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رابطه اقتصاد مقاومتی، گفت: معضل اساسی کشور ما اقتصادی است، رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری سال‌های مختلف با عناوین اقتصادی در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم و مسؤولان گام برداشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی الگوی «اقتصادی مقاومتی» را معرفی و بر اجرای آن تأکید داشتند، تصریح کرد: مسؤولان باید تمام تلاش خود را در اجرای آن در سال آینده نیز به کار گیرند.

وی رکن اصلی رونق اقتصادی را توجه به تولیدات داخلی و استقرار اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: جلوگیری از واردات بی رویه به داخل کشور و ارتقای کیفیت و رعایت استاندارد کالاها از مواردی است که رغبت مردم را به مصرف کالاهای ایرانی افزایش می دهد.

آیت الله مجتهدشبستری با تأکید بر همکاری رسانه‌ها در فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی، گفت: رسانه‌ها و مبلغان نیز باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاهای ملی و داخلی اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد تحکیم اقتصاد داخلی و رفع معضلاتی چون بیکاری باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات