۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۸۶۵۸۳
تولیت آستان قدس رضوی:

انقلابی ماندن ضرورتی برای حفظ استقلال و عزت کشور است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: وظیفه شناسی و ایفای به هنگام وظیفه از شاخصه‌های انقلابی‌گری است و انقلابی بودن و انقلابی ماندن امروز یک ضرورت برای حفظ استقلال و عزت کشور است.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه جمعه(20 اسفندماه) با حضور در گلزار شهدای اهواز و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با اشاره به این که همه مردان خدا مورد آزمایش الهی قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: از آدم تا پیامبران اولوالعزم مورد آزمون های سخت الهی قرار گرفتند.

وی با بیان این که حضرت ابراهیم(ع) با فرزند خود مورد آزمون الهی قرار گرفت، ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند هیچکدام از پیامبران الهی به اندازه من مورد ابتلا و اذیت قرار نگرفتند؛ شهدا مورد آزمایش و ابتلای الهی قرار گرفتند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که توجه به خانواده های معزز شهدا در نظام اسلامی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: شهدای خوزستانی مظلوم اربعین حسینی و زائران امام حسین(ع) مورد توجه، حضرت سید الشهدا قرار می گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امیدوارم خانواده معظم شهدا، علم شهدا را برافراشته نگه دارند، ادامه داد: خانواده شهدا نشان فرهنگ مقاومت و شهادت هستند و نزد خداوند متعال روزی می برند؛ خداوند به ما توفیق دهد که ادامه دهنده راه شهدا، قدردان خون آنان، خدمتگزار صدیق و مخلص مردم ایران و مجری مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز با حضور در محل حوزه علمیه رضوی شهرستان هویزه، از بخش های گوناگون این مدرسه بازدید و با مدیران و طلاب آن گفتوگو کرد.

گفتنی است، حوزه علمیه رضویه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع از سوی آستان قدس رضوی در سال 1362 احداث شده و هم اکنون بیش از 85 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین با حضور در یادواره شهدای هویزه با اشاره به جایگاه متعالی شهدای والا مقام جنگ تحمیلی ابراز داشت: شهدای ما با اخلاص جان خود را در راه حق نثار کردند، آنها خود رفتند تا ارزش ها و معروف های الهی باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضور جوانان در مناطق عملیاتی جنوب که هر روز رونق بیشتری می‌یابد، جلوه‌هایی از کسب نورانیت و تجدید میثاق نسل جوان با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاسی بودن را با سیاسی کاری متفاوت برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجو و طلبه سیاسی کسی است که نیاز خود را بشناسد و متناسب با آن ایفای وظیفه کند؛ وظیفه شناسی و ایفای به هنگام وظیفه از شاخصه‌های انقلابی‌گری است و انقلابی بودن و انقلابی ماندن، امروز یک ضرورت برای حفظ استقلال و عزت کشور ما است./202/9453/ب1

ارسال نظرات