۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۷۵۱۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

تحقق 25 میلیارد از بودجه 200 میلیاردی فعالیت های قرآنی تا پایان سال

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از بودجه 200 میلیاردی فعالیت‌های قرآنی در سال 95 ، 25 میلیارد آن تا پایان سال محقق می‌شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، امروز درباره بودجه‌های قرآنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: از بودجه دویست میلیاردی فعالیت‌های قرآنی در سال 95 بیست‌وپنج میلیارد آن تا پایان سال محقق می‌شود.

وی افزود: قرار بود از بودجه‌های جاری نیم درصد به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد که متأسفانه با وجود تاکیدی که به آن شد دستگاه‌ها این مساله را خیلی جدی نگرفتند با همین رویکرد اعتبارات محدود در مصارف دیگری هزینه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: با توجه به ضرورت هماهنگی بین فعالیت‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگی قرآن راه اندازی شد که ما توانستیم پیش‌بینی یک صندوق را برای اعتبارات قرآنی داشته باشیم تا محدودیتی برای هزینه کرد منابع نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام پژمان فر اظهار داشت: از همان سال‌های ابتدایی با دوستان برنامه‌ و بودجه صحبت‌هایی داشتیم که درباره تربیت 10 میلیون حافظ به جمع‌بندی 2 هزار میلیارد رسیدیم، من نمی‌دانم سازمان با چه توجیهی دو هزار میلیارد را به 200 میلیارد تقلیل داد اما ما برای شروع کار به همین دویست میلیارد نیز راضی شدیم.

وی گفت: سال 93 به بهانه عدم وجود صندوق گفتند نمی‌توانیم پول را پرداخت کنیم سال 94 هیچ مانعی وجود نداشت ما توانستیم پیگیری‌های خود را به پنجاه میلیارد تنزل دهیم از این پنجاه میلیارد 25 میلیارد آن تامین اعتبار شد که نقدینگی آن در سال 94 صفر بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: البته سال 95 ما توانستیم مبلغی را بیاوریم اما چون صندوق نبود مجبور به توزیع آن شدیم که مشکلاتی هم در پیش داشت.

حجت‌الاسلام  پژمان فر ادامه داد: در سال 95 با پیگیری‌های صورت گرفته انتظار ما ارتقاء اعتبارات بود اما باز همان 200 میلیارد پیش‌بینی شد که از همان نیز تا همین هفته پیش ریالی پرداخت نشده بود هفته گذشته 10 میلیارد تومان پرداخت شد همچنین وعده دادند که 15 میلیارد تومان به آن اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: در ارشاد پیش‌بینی اعتبارات بسیار کم بود که ما امسال توانستیم در لایحه بودجه 96 حدود 50 میلیارد به اعتبارات ارشاد اضافه کنیم یعنی اعتبارات 12 میلیاردی معاونت قرآنی امسال به شصت‌ و چند میلیارد افزایش‌یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این نگاه و تأمین اعتبار در مسایل قرآنی درست نیست چراکه امروز درجهان بر علیه کشور ما نوعی هجمه فرهنگی ایجاد شده که گویا کشورمان با قرآن فاصله زیاد دارد همین امر ما را با چالش‌های جدی فرهنگی تبلیغاتی مواجه خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام  پژمان فر بیان داشت: آنچه که می‌تواند کشور ما را مصونیت دهد انس با قرآن و اهل بیت(ع) است برهمین اساس باید برای این موضوع اعتبار لازم تأمین شود که متاسفانه دستگاه‌ها این باور را ندارند در زمان کمبود اعتبارات نیز اولین اقدام آنها نیز آن است که اعتبارات قرآنی را کاهش دهند.

وی افزود: سؤال ما این است که در سال 95 همین 200 میلیاردی که پیش‌بینی‌شده بود چرا در سال 96 به 100 میلیارد کاهش یافته است آیا ما به اهداف از پیش تعیین شده قرآن رسیده‌ایم یا اتفاق دیگری رخ داده است متأسفانه هیچ پاسخی به ما داده نشده است./807/202/ب2

ارسال نظرات