۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۰۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

دولت حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اولویت قرار دهد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت عزم خود را جزم کرده و نسبت به اقتصاد فلج شده کشور تصمیم مجدانه گرفته و به جای این همه بداخلاقی ها و فرافکنی ها به فکر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به توهین به حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه زنده تلویزیونی توسط رئیس و هیات مدیره انجمن علمی اقتصاد اسلامی اظهارداشت: با مرور به تاریخ و مطالعه در علوم عقلی و نقلی بزرگان دینی و علوم وحیانی و با بهره گیری از قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع)، جایگاه عالمان ربانی و مقام و منزلتشان را پی می بریم.

وی بیان داشت: آن چیزی واضح و مبرهن است آثار وضعی فرهیختگان و عالمانی که خود را در مسیر تبعیت از ذات اقدس الهی قرار داده و به عنوان عالمان ربانی و عامل به علوم دینی معرفی شدند  که هم خود از بستر توحیدی بهره مند شده و هم مردم را از مکتب و مشرب فکری خود ارتزاق داده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: تفکر این انسانهای برگزیده الهی که در مسیر لامتناهی الهی قرار گرفته و سرشار از انوار خدایی است بسیار راهگشا بوده و در طول زمان دیده شده که علامه حلی ها و شیخ مفیدها و سید رضی و سید مرتضی ها و شیخ انصاری ها و دیگر بزرگان  تا به عصر معاصر علامه طباطبایی ها و امام راحل و نیز شاگردان مکتب ولایی سه ستاره درخشان فقاهت و اجتهاد و عرفان و احکام دینی مرجع بزرگ دینی مرحوم آیت الله میرزا هاشم املی و علامتین بزرگوار حسن زاده آملی و جوادی آملی هستند.

وی ادامه داد: امروز جهان اسلام به وجود این نخبگان الهی مفتخر بوده و از مفاخر الهی هستند که به لطف ایزد منان در کنار بهره مندی از تفسیر قیم تسنیم و آثار برجسته شان امروز از مرجعیت دینی و علمی شان حض و بهره وافی و کافی را می بریم.

حجت الاسلام تقی زاده آملی اظهارداشت: این بزرگواران چنان توانستند از علوم الهی بهره مند شوند تا انسانهای مشتاق را از جهل و گمراهی نجات داده و با بهره دهی از انفاس قدسی و الهی راه نجات و صواب را در مسیر راهشان قرار دادند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: به شکرانه الهی شخصیت علمی و دینی معاصر حضرت آیت الله جوادی آملی این عالم عامل و با بصیرت و انقلابی و ولایی ضمن بهره مندی از علوم دینی تبعیت از ولایت و ولایت مطلقه فقیه را جزئی از ملزومات هستی بخش بشریت دانسته و همیشه مردم را به بهره مندی و تبعیت از ولی امر مسلمانان دعوت کردند و خود عاشق ولایت بوده و توصیه فراوان به تبعیت از این مسیر الهی دارند.

وی بیان داشت: یکی از رسالت های این عالمان عامل و فقیهان زمان روشنگری و بصیرت افزایی بوده تا با بیان علمی و فقهی خود مشکلات و معضلات جامعه را تبیین کنند که معضل بزرگ ربا و معاملات ربوی و مشکلات عدیده اقتصادی، رکود، اشتغال، تولید، ازدواج و معیشت مردم نیز از جمله رسالت های دینی این عزیزان الهی است.

وی تصریح کرد: آن کسانی که در این مسند قرار دارند خرسند و خوشنود شوند یا نشوند و نسبت به بیان این مسائل عصبی شده تا حتی در برنامه زنده تلویزیونی بخواهند اظهار نظر غیر علمی کنند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی افزود: چیزی که واضح و روشن است تبیین و تشریح احکام دینی بر عهده این فقیهان زمان بوده و حال می خواهند بهره مند بشوند یا نشوند که در زمان حاضر به سبب حضور مدیران ناکارآمد و بی برنامه اقتصاد جامعه فلج ده و نظام بانکی کشور آغشته به ربا است که این انسانهای حقیقت جو و کمال پرور همیشه اعصار نسبت به این معضلات نظر فقهی خود را بیان کرده و اکنون نیز مراجع عظام و کرام این اظهار نظر را بیان نموده و کشور را در مقابل تهدید بزرگ ربوی روشنگری می نمایند.

وی ادامه داد:برخی در برابر چنین تفکری جبهه می گیرند و حتی به خود اجازه می دهند در برنامه زنده تلویزیونی اظهار نظر کنند که اینجا رسالت متولیان امر صدا و سیما حکم می کند بصیرت لازم نسبت به برنامه ریزی برای حضور چنین افرادی را انجام داده تا این چنین جامعه را ملتهب نکنند و دلسوزان جامعه را نسبت به تعرض به شخصیت های دینی دلنگران نکنند.

وی  اظهارداشت: بنده ضمن محکوم کردن این نظریه از دولت می خواهم در همان برنامه زنده تلویزیونی از مردم فهیم و فخیم و عالم پرور عذرخواهی کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دولت عزم خود را جزم کرده و نسبت به اقتصاد فلج شده کشور تصمیم مجدانه گرفته و به جای این همه بداخلاقی ها و فرافکنی ها به فکر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند و در برنامه اقتصادی به صورت کاربردی و راهبردی حل مشکل کنند.

وی بیان داشت: دولت باید به جای شعار عمل را در تولید و اشتغال گذاشته و خود را شاگرد مکتب دینی این فرزانگان قرار دهند./1314/ 302/ص

ارسال نظرات