۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۱۳۳۸
آیت الله دری نجف آبادی:

نامزد ریاست جمهوری باید از پیشینه سیاسی قوی برخوردار باشد

امام جمعه اراک با بیان اینکه نامزد ریاست جمهوری باید از پیشینه سیاسی قوی برخوردار باشد، گفت: مجلس اصول قانون اساسی را قانونمند کند تا ثبت نام نامزدهای انتخابات بر اساس ضوابط انجام شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، بیان کرد: نماد مردم سالاری دینی در ایران اسلامی در همه دنیا به خوبی نمایان و مطرح است.

ضرورت حضور گسترده ملت ایران اسلامی در انتخابات

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی در 29 اردیبهشت ماه با حضور گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به خوبی می توانند نقشه های شوم بدخواهان را خنثی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نامزد ریاست جمهوری باید از پیشینه سیاسی قدرتمندی برخوردار باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور باید اصول قانون اساسی را قانونمند کنند تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس ضوابط قانون انجام شود.

13 ویژگی شاخص ریاست جمهوری در اصل 115

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه 13 ویژگی شاخص ریاست جمهوری در اصل 115 قانونی اساسی مطرح شده است، گفت: وزارت کشور و مجلس باید قوانینی را تصویب کنند که هر فردی با هر سن و سالی برای ریاست جمهوری ثبت نام نکند. 

امام جمعه اراک تصریح کرد: ایرانی الاصل بودن، تابعیت ایرانی داشتن، مدیر، مدبر، حسن سابقه، امانت داری، تقوا، مومن، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهمترین ویژگی هایی است که نامزد ریاست جمهوری باید از همه آن ها برخوردار باشد.

رییس جمهور نماینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: درصد قابل توجهی از افرادی که تاکنون برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرده اند این ویژگی ها نیستند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ریاست جمهوری پس از مقام معظم رهبری دومین مقام رسمی کشور است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور نماینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است و باید با دنیا تعامل داشته باشد، مذاکره کند و قرارداد امضا کند. 

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رییس جمهور باید حائز شرایطی همچون مذهبی و شیعه اثنی‌عشری باشد، ابراز داشت: باید آگاه به مسائل روز دنیا، ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر در سطوح ملی و بین‌المللی، باسواد، با حکمت و دارای هوش و ذکاوت باشد و این شخص موظف است حافظ مذهب رسمی کشور باشد. 

هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت قهرمان ایران ایستادگی کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به 29 فروردین و روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید از تمامی ظرفیت های موجود در مسیر اعتلای آرمان های نظام اسلامی و دفاع از کیان و ناموس کشور بهره مند شوند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت قهرمان ایران قدرت نمایی کند، بیان داشت: دشمنان و بدخواهانی همچون آمریکا، اسرائیل و کشور های مرتجع منطقه بدانند که ایران اسلامی سرزمین دلیران است و با تمام قدرت در برابر نقشه های شوم آنان نقش آفرینی می کنند.

شایان ذکر است، 15 رجب و سالروز وفات حضرت زینب(س)، هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال و بهره مندی از ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان از دیگر موضوعات مورد اشاره در سخنان آیت الله دری نجف آبادی، در خطبه های نماز جمعه شهر اراک بود.

گفتنی است، دوازهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در کشور در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات