۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۷۲۷
آیت الله صفایی بوشهری:

حوزه انقلابی نباشد تحولات جهان او را مدیریت خواهد کرد

امام‌ جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه‌ای انقلابی است که در خدمت اسلام شیعه و مردم جهان باشد، گفت: حوزه اگر انقلابی نباشد، مطمئناً تحولات جهان او را مدیریت خواهد کرد.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ آیت‌الله صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش روحانیت، انقلاب و رسالت‌ها در بوشهر گفت: اگر تاریخ حوزه‌های علمیه را به‌صورت دقیق بررسی کنیم به سه دوره کلان تجمیع، تنظیم و تکمیل معارف اسلامی، ارائه پژوهش و تألیف، تحقق و اجرایی کردن فقیه حکومتی تقسیم می‌شود.

وی افزود: دوره اجرایی کردن فقه حکومتی، دوره قطعی و عینی اسلام و فقه شیعه در نظام اجتماعی و ساختار سیاسی جهان است و این در پرتو انقلاب اسلامی ایران و مؤسس آن امام راحل عظیم الشان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان داشت: با انقلاب اسلامی ایران، روحانیت اسلام در یک برهه جدید قرار گرفت و آن تبیین نظام حکومتی و بررسی اضلاع هندسه ساختاری آن و سپس حضور در عرصه مدیریت این نظام بود.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران روحانیت و حوزه‌ها و جامعه اسلامی را وارد مرحله جدیدی از تاریخ اسلامی کرد و این کار بزرگی بود که با انقلاب اسلامی ایران محقق شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: این حرکت در جهان موج عظیمی آفریده که تمام ساختارهای سیاسی جهان دچار تحول و گسست شده و فروپاشی نظام سوسیالیستی شوروی تغییری در هندسه خاورمیانه، اروپا و آمریکا است.

امام‌ جمعه بوشهر بیان کرد: انقلاب اسلامی  ایران آغاز دوره سوم تاریخ تحول روحانیت است و خاستگاه تمامی آن دو دوره قبل است و چیزهایی که در کتاب‌ها بود را تحقق بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نعمت الهی و خداوندی به تاریخ بشریت است گفت: نماد کلی دوره‌های روحانیت این است که  از یوغ جهان استکبار خارج و زمینه‌ای برای ظهور مهدی آل محمد فراهم آورد و به همین جهت رسالتی عظیم بر دوش روحانیت است.

روحانیت کنونی، محصول تمام تلاش‌های جانکاه تاریخ اسلام است

وی افزود: روحانیت کنونی محصول تمام تلاش‌های جانکاه تاریخ روحانیت جهان اسلام و حوزه‌های علمیه است که آرزوی تمامی بزرگان حوزه این بود که بتوانند اسلام را در جامعه پیاده کنند و الآن این محقق شده و مسؤولیتی خطیر و عظیم به دوش ما است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأیید کرد: خدمت به انقلاب، حفظ و اعتلای آن مقدور نیست مگر اینکه حوزه‌ها و روحانیت ما انقلابی باشند یعنی در دوره سوم تاریخ زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: اگر ما تنها دنبال تجمیع و تعمیق باشیم که در همان دوره اول می‌مانیم ولی اگر در عرصه پژوهش و تألیف باشیم در دوره دوم به سر می‌بریم و اما اگر بخواهیم انقلابی باشیم باید با همان زیرساخت‌های علم، تحقیق و تولید در شرایط کنونی زندگی کنیم.

امام‌ جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای تأکید به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌ها می‌کنند و الآن روحانیت افزون بر تحصیل و تحقیق و تولید معارف اسلامی در جامعه کنونی وظیفه دارند که پرچم‌دار تحقق اسلام در ایران و جهان باشد.

اگر حوزه انقلابی نباشد، تحت مدیریت تحولات جهانی قرار خواهد گرفت

وی با بیان اینکه حوزه‌ای انقلابی است که در خدمت اسلام شیعه و مردم جهان باشد افزود: حوزه اگر انقلابی نباشد، مطمئناً تحولات جهان او را مدیریت خواهد کرد نه بالعکس.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: تنها راه انجام‌ وظیفه حوزه‌ها، اطاعت از مقام معظم رهبری است و حوزه علمیه بوشهر بر همین اساس طراحی و مدیریت می‌شود و در این راه تهاجم گسترده جهان استکبار وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد روحیه غیرانقلابی در حوزه‌ها و شعار جدایی روحانیت از حکومت و نظام، القائات دشمن است.

امام‌ جمعه بوشهر تأکید کرد: روحانیت انقلابی، همان نسل سوم تاریخ تشیع حوزه و روحانیت اسلامی و یک حکومت ولایی جهت تحقق اندیشه مقام معظم رهبری و شکست توطئه‌های جهان استکبار است./202/846/ب1

ارسال نظرات