۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۲۷۸
آیت الله دری نجف آبادی:

تقویت اقتصاد داخلی راه مقابله با تحریم ها است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه تقویت اقتصاد داخلی سبب مقابله با تحریم ها می شود، گفت: برنامه ریزی مناسب برای تولید و اشتغال به خوبی می تواند در برابر توطئه های شوم دشمنان نقش آفرینی کند.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز 29 فروردین ماه در نشست با جمعی از کارکنان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه تقویت اقتصاد داخلی سبب مقابله با تحریم ها می شود، گفت: برنامه ریزی مناسب تولید و اشتغال در کشور به خوبی می تواند در برابر توطئه ها و آسیب های شوم دشمنان نقش آفرینی کند.

بهره مندی مناسب از ظرفیت ها و منابع ایران اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ظرفیت ها و منابع ایران اسلامی در زمینه های گوناگون، ابراز کرد: کشور ایران و به ویژه استان مرکزی دارای پتانسیل های مختلفی است و باید با برنامه ریزی از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی در جهت تولید و ایجاد اشتغال بهره مند شد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی می تواند سالانه ۱٫۵ میلیارد دلار در زمینه محصولات پتروشیمی و انرژی و ۱٫۵ میلیارد دلار در بخش های دیگر صادرات داشته باشد، بیان کرد: صادرات کالاهای استان مرکزی نیازمند بازار یابی، بسته بندی مناسب و استفاده بهینه از محصولاتی که در اختیار داریم، است.

مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش این پدیده

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش این پدیده، خواسته مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید از تمامی ظرفیت های خود در مسیر تحقق این خواسته بهره مند شود و در این راستا گام بردارد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، اظهار داشت: امروز باید با برنامه ریزی و پشتکار تلاش کنیم تا جهت گیری فعالیت ها در جهت تحقق شعار سال باشد و در این مسیر پسندیده بنیاد مسکن نیز باید برنامه های خود را برای سال جدید بر اساس تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برنامه ریزی کند.

معماری اسلامی نخستین گام در احیای سبک زندگی ایرانی

امام جمعه اراک در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم جایگاه معنویت گرایی و تقوا در شهرک سازی و ساخت و سازهای جدید کشور به طور کامل رعایت نمی شود و زیر ساخت های اساسی نظیر مسجد در بافت های جدید و سکونتگاه های تازه تاسیس مشکل دارد.

آیت الله دری نجف آبادی معماری اسلامی را نخستین گام در احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید ضمن نظارت دقیق بر ساخت و سازها و برنامه ریزی برای افزایش عمر مفید ساختمان ها، حریم عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی را در معماری ساخت و سازهای جدید اعمال کند.

شایان ذکر است،  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰، در 25 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات