۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۸۴۲
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

راه هدایت امت اسلامی حرکت در مسیر پرچمداران جریان حق است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر انسانها در روشنایی عالمان ربانی، انبیای الهی و ائمه اطهار حرکت نکردند شقاوت نصیبشان می شود، گفت: امت اسلامی باید در مسیر عالمان ربانی به عنوان پیشوا و پرچمدار جریان حق باشند.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که ولایت و امامت از مهمترین نعمات الهی است، گفت: همانگونه که خداوند متعال نور و گرما را در خورشید قرار داد، علم و نورانیت معنوی توام با هدایت را در وجود رسولان و ائمه اطهار گذاشت.

وی ادامه داد: این به دلیل آن بود که امت اسلامی راه، شیوه و نحوه زندگانی را آموخته و پیش بگیرند، خداوند متعال اینگونه سینه ائمه اطهار را مخزن علم قرار داد و گنجایشی به آنان عطا کرد که از ظرفیت علمی برجسته ای برخوردار شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که جایگاه رفیع علم عطا شده از سوی خداوند متعال به انبیا توام با نورانیت و روشنایی علم کامل موجب شده تا این انسان ها از همه موجودات والاتر باشند، بیان کرد: اینان عالمانی آگاه هستند که مربیشان خداوند است و سینه شان را باز کرده تا اقیانوسی از علم در وجود آنان قرار بگیرد و آنانی که به دنبال عالمان ربانی حرکت کنند به هدایت رسیده که این راه حقیقت و سعادت است.

حجت الاسلام حائری با بیان این که اگر انسانها در روشنایی عالمان ربانی، انبیا الهی و ائمه اطهار حرکت نکردند شقاوت و تیره روزی نصیبشان می شود، خاطر نشان کرد: عالمان ربانی با علم و تقوا پیشوا و پرچمدار بشریت شده اند و دوران 250 ساله امامت ائمه اطهار پس از ارتحال رسول خدا(ص) به منزله مسیر روشنایی است چراکه تمامی جبهه ها، خط ها و جریان ها رصد شده اند.

مسیر زندگی ائمه اطهار چراغ راهی برای انفکاک جریان حق از جریانات انحرافی است

وی با بیان این که ما چنین میراث گرانبهایی از فراز و نشیب زندگی ائمه در اختیار داریم که شیوه برخورد عالمانه صحیح با انحرافات را به ما نشان می دهند، گفت: اینگونه می توانیم در برابر جریانات خطرناک مقاومت کنیم، عده ای برای نابودی امت اسلام دو جریان خطرناک انحرافی به نام دین در بیان شیعه و اهل سنت تحت عنوان وهابیت و بهاییت به راه انداختند و گمان کردند تا می توانند با به صحنه آمدن با پرچم دین مسلمانان را شکست دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که هر کجا دشمنان با پرچم کفر، بی دینی و لا مذهبی به جنگ ما آمدند شکست خوردند و هر جا با پرچم تزویر، نفاق و دورویی به میدان آمدند ما مسلمانان باختیم، گفت: باید امت اسلامی حواسشان را جمع کنند و ساده لوحی را کنار بگذارند چراکه مومن زیرک است و اجازه نمی دهد دشمن کلاه سر او بگذارد.

حجت الاسلام حائری با بیان این که بنا بر بیان نبی مکرم اسلام(ص) مومنان از جریان باطل دومرتبه شکست نمی خورند، تصریح کرد: مومن بار نخست بر مبنای پاکی و طهارت خویش قبول می کند اما اگر زیرک باشد نمی گذارد دشمن بار دوم کلاه سر او بگذارد چراکه دشمنان گاه با دین داری دروغین و نفاق به جنگ امت اسلامی می آیند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که دشمنان برای آنکه در بین ما شیعیان انحراف ایجاد کرده و از مسیر ائمه و علمای اعلام دور کنند، بازی دین داری سیاسی راه انداخته و فرقه ای به نام بهاییت درست کرده اند، گفت: دشمن به دنبال بازیگری است و اینان فرقه بهاییت گمراه کننده را به نام دین به راه انداخته و خود را دروازه ورود امام زمان دانستند.

نیت دشمنان ایجاد خدعه و نفاق با نام اسلام در جهان بشری است

وی با بیان این که دشمنان می خواهند تا با شلوغ بازی سیاسی همگان را گیج کنند، خاطر نشان کرد: در همان زمانی که دشمنان در ایران جریان بهاییت راه انداختند، در بین کشورهای سنی نشین یعنی حجاز آن روز کنار کعبه جریان دینی درست کردند و درونش تمام خدعه، نفاق، لامذهبی، بی دینی و نوکری استکبار با ظاهر تمسک به قرآن به نام وهابیت ایجاد کردند.

حجت الاسلام حائری با بیان این که ما پیرو امامان معصوم هستیم که راه زندگی و دشمن شناسی را به ما نشان دادند و بصیرت را به امت اسلامی انتقال دادند تا ما دشمنان و جریان نفاق را بشناسیم، اظهار کرد: کسانی که از ائمه فاصله گرفتند، دشمن شناس نشدند و وهابیت در بینشان حاکمیت و اشاعه پیدا کرد و امروز قریب یک قرن است که وهابیت جنایت مرتکب می شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که همگان باید  از نور امامت و ولایت استفاده، پرده ها را کنار زده و با نور ولایت حقایق را ببینند، گفت: ائمه اطهار چراغی هستند که هر جا روشنایی ایجاد کنند می توانید جریان شناسی کنید./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات