۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۹۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نگاه به قرآن باید محتوایی، عمیق و کاربردی باشد

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید پیوند عمیق بین علم و عمل در فعالیتهای قرآن ایجاد کنیم، گفت: نباید به آمارها اکتفا کنیم و نگاه باید محتوایی، عمیق و کاربردی باشد تا پیوند بین قرآن و جامعه شکل گیرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیتهای قرآنی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه اخبار قرآنی باید خیلی گسترده ‌تر باشد، گفت: در اخبار قرآنی کارهای صرفاً قرآنی مانند محافل قرائت، تدبر، ترجمه و تفسیر مورد تأکید است که خروجی جلسات شورا را می ‌رساند.

وی بر تشکیل بانک اطلاعات قرآنی استان تأکید کرد و افزود: بانک اطلاعات قرآنی استان باید افزون بر اشخاص قرآنی شامل مؤسسات، خانه‌ ها و مراکز قرآنی نیز باشد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه باید پیوند عمیق بین علم و عمل در فعالیتهای قرآن ایجاد کنیم، اظهار کرد: نباید به آمارها اکتفا کنیم و نگاه باید محتوایی، عمیق و کاربردی باشد تا پیوند بین قرآن و جامعه را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گاهی حتی در حد وسع هم برای قرآن به میدان نمی ‌آییم، اظهار کرد: باید بین مردم و قرآن ارتباط عمیق ایجاد کنیم و نگاهمان به قرآن عملی و کاربردی باشد نه اینکه فقط به تشریفات و زینت قرآن بپردازیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه استعدادها، توانمندی‌ ها، قدرت درک و یادگیری و ظرفیتهای ایمانی بسیاری در استان داریم، تصریح کرد: این استعدادها منتظر مسؤولان استان هستند تا زمینه را برای بروز ظرفیتها آماده کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نباید به برگزاری جلسات پیرامون فعالیتهای قرآنی اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: جلسات باید خروجی داشته باشند و برکات قرآن در جامعه تسری و گسترش یابد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام پیرامون برنامه جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و تأمین هزینه‌ های این برنامه، گفت: امیدواریم به آنجا نرسد که در باب تلنگر یک سال این برنامه را تعطیل کنیم؛ کسانی که باید در این موضوع نقش ‌آفرینی کنند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

در ادامه این نشست نیز دانیال کبیری، قاری نوجوان استان، آیاتی از سوره مبارکه حجرات را تلاوت کرد.

گفتنی است شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیتهای قرآنی استان چهارمحال و بختیاری به صورت ماهانه و با حضور دستگاه های عضو این شورا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار می شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات