۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۹۳۱۱۸
مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی:

خروجی فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها ضعیف است

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود، گفت: مباحث قرآن کریم بسیار گسترده است و تمسک به قرآن کریم نجات دهنده جامعه از گرفتاری‌ها است.
مدیرکل اداره فعالیت های قرآن وعترت دانشگاه آزاداسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، صبح امروز اولین نشست شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور حجت الاسلام عباسعلی رستمی مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و بیت الله عزتی رییس اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاداسلامی و مسؤولان کانون های قرآن و عترت واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی رستمی مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست، با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود، گفت: مباحث قرآن کریم بسیار گسترده است و تمسک به قرآن کریم نجات دهنده جامعه از گرفتاری‌ها است.

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) فرمودند کلام خداوند متعال جدید، نو و با طراوت است و همچنین نوآوری هایی دارد، اظهار داشت: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اسلام است، گفت: قرآن مرز زمان و مکان را شکسته است و پیام این کتاب آسمانی برای همه انسان ها و برای همه زمان ها و مکان ها است.

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قرآن ابدی و جاودانه است و این به دلیل آن است که این کتاب آسمانی محتوا و قالبش وحی است، ابراز داشت: قرآن براي همه انسان ها و همه زمان ها و تمامی عالم است و همگان به خوبی می توانند از این کتاب بزرگ بهره مند شوند.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید نماد فعالیت های قرآنی باشند، خاطرنشان کرد: ما زیبایی های قرآن را نتوانسته ایم برای مخاطبین تبیین کنیم و انتقال دهیم و در این راستا کوتاهی کرده ایم.

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فرزندان ما آن مقدار که امام حسین را می شناسند، قرآن را نمی شناسند، اظهار داشت: خیلی ها به دنبال شکستن قرآن بودند و دیدند نمی توانند کاری کنند و عقب نشینی کردند و دیدند زورشان به قرآن نمی رسد.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه بازگشت تمامی روایت در قرآن است و عترت با قرآن پیوند داده شود، گفت: اگر به باورها و اعتقادها ایمان داریم سند اصلی آن در قرآن کریم موجود است و به سبب آن که هویت و ملیت ما قرآن است، باید این مهم در دانشگاه ها ترویج و توسعه داده شود.

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها باید گسترش یابد، اظهار داشت: امروز در دانشگاه ها خروجی برای فعالیت های قرآنی ضعیف است و برنامه ریزی خوبی نداریم و نمی دانیم چگونه برنامه های قرآنی را به دانشجویان انتقال دهیم.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه کانون های قرآن و عترت باید احیا و همچنین نیروهای قرآن و عترت در تمامی کشور باید پشتیبانی شوند، گفت: قابل تحمل نیست که در یک دانشگاه،  مسؤول قرآن و عترت چند مسؤولیت دیگر داشته باشد و بر این اساس است که فعالیت های قرآنی به حاشیه می رود.

مدیرکل اداره فعالیت های قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی  اظهار داشت: بنده اعتقادم این است که در ارتباط با فعالیت های قرآنی هیچ مانعی وجود ندارد و اگر مانعی وجود دارد تقصیر از ما است که برنامه ریزی جالبی انجام نمیدهیم و ما اگر میخواهیم نجات پیدا کنیم باید بازگشتمان به قرآن و عترت باشد.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با تاکید بر اینکه مسؤولان باید کانون های قرآن و عترت را در اوج قرار دهند، بیان کرد: ما هر آنچه در شیوه نامه و آیین نامه قرآنی آمده است را باید به خوبی مطالعه و به آن عمل کنیم و مسؤولان نیز باید در این مسیر تلاش کنند.

علیرضا نظام آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در این نشست ضمن عرض خوش آمد گویی به مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضای حاضر در نشست، گفت: استان مرکزی همیشه در موضوع مباحث دینی و فرهنگی و به ویژه نماز از گذشته تا به امروز پرچمدار بوده است و این مهم به سبب لطف خدا و تلاش دوستانی بوده است که در این عرصه  تلاش کرده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه استان مرکزی استانی فرهنگی و دینی و استانی است که منسوب به نام حضرت امام خمینی(ره) می باشد، گفت: استان مرکزی استان بزرگانی است که به خوبی در بحث فرهنگی و دین برای ایران اسلامی افتخار آفرین بوده اند و نقش آفرینی کرده اند.

نظام آبادی خاطر نشان کرد: بنیانگذار دانشگاه آزاد واحد اراک شخصی بوده است که خودش در رابطه با مباحث قرآنی تلاش بسیاری کرده است و جا دارد ما نیز تلاش کنیم که روز به روز در این مسیر پسندیده به اوج برسیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در رابطه با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در جشنواره قرآن، گفت: انتظار داریم  همه دوستان در این حوزه قرآنی چه از نظر مباحث محتوایی و چه از نظر مباحث اجرایی مجموعه را یاری کنند و امیدواریم در برگزاری جشنواره موفق باشیم و نتیجه زحمات را دریافت کنیم.

نظام آبادی با اشاره به هزینه های میزبانی جشنواره قرآنی، گفت: این جشنواره قریب به 500 میلیون تومان هزینه دارد و با توجه به اینکه در چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با کاهش دانشجو و بحران مالی روبرو بوده است برگزاری این جشنواره کمک و یاری دوستان را می طلبد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت هزینه را پیش گرفته ایم تا در نتیجه زیان دهی را به حداقل برسانیم، اظهار داشت: اگر ما در دانشگاه آزاد اسلامی بخواهیم هزینه بسیار کنیم باید این هزینه ها از سهم اضافه کار کارکنان کسر شود که این کار پسنیده ای نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در رابطه با مباحث فرهنگی و برنامه های فوق کارهای مثبت زیادی را انجام داده است، گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و شهدای گمنان برنامه ریزی های بسیاری جامعی انجام شده و همچنین کارهای خوبی صورت گرفته است.

نظام آبادی در ادامه افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک سه سال است که در سه دهه ماه محرم مراسم سوگواری همراه با اطعام برگزار می کنیم و همچنین  و در ماه رمضان نیز در این واحد دانشگاهی، برنامه های بسیار معنوی و پسندیده ای برگزار می شود.

بیت الله عزتی رییس اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاداسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به ادغام شدن مسابقات قرآنی سماء و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجویان سماء تا مرحله استانی به صورت مستقل پیش می روند.

رییس اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با توجه به این که ما در واحد های دانشگاهی یک رشته تواشیح داریم و به سبب اینکه در برخی از واحد ها رشته تواشیح وجود ندارد، این احتمال را می دهیم که در بسیاری از واحد های دانشگاهی رشته تواشیح شرکت نکنند.

عزتی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش کتبی در رشته های قرآنی تغییراتی نداشته ایم، افزود: در حوزه هنر و ادبیات دینی تغییراتی خواهیم داشت و همچنین تعداد رشته های ما از 42 رشته به 96 رشته افزایش یافته است./201/842/ب1

ارسال نظرات