۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۱۴۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خدمت رسانی به مردم در ایام انتخابات، عوام فریبی است

امام جمعه شهرکرد گفت: خدمت ‌رسانی برای رفع مشکلات جامعه کارگری باید در طول سال مستمر باشد و مختص مواقع خاص مانند هفته کارگری و انتخابات نباشد که این‌کار عوام ‌فریبی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 7 اردیبهشت ماه، در دیدار تشکلات کارگری و نمایندگان کارفرمایان و رؤسای ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارگران بسیجی، اظهار کرد: باید حقایق و واقعیات عرصه کار را بیان کرد، کار مختص کارگر و کارفرما نیست و همه مخلوقات به نوعی کارگر هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید کار را در یک‌ هفته خلاصه کنیم، تصریح کرد: نباید کلمه کار را در یک قشر خاص و کارخانه خلاصه کنیم و البته باید تفاوتی بین اقشاری که کار سنگین‌تری نسبت به سایر افراد جامعه دارند قائل شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید یکسری ضرورت‌ها برای قشر کارگرانی که مشاغل سختی دارند مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر مشکلات قشر آسیب‌پذیر جامعه کارگری، افزود: تأمین رفاه و مایحتاج زندگی کارگران سبب می ‌شود تا آنان بدون دغدغه در تولید کشور قدم مؤثری بردارند.

امام جمعه شهرکرد توجه ویژه به نوآوری در عرصه کار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کارگران مشغول در مشاغل سخت استعدادهای خوبی در زمینه تولید خلاقانه دارند که باید زمینه فعالیت آنان فراهم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رسیدگی به آسیب ‌دیدگان حوادث کار وظیفه دستگاه حاکم است، تصریح کرد: متأسفانه آسیب ‌دیدگان حوادث کار به حال خود رها می ‌شوند و لازم است تدابیری برای تأمین معاش زندگی و هزینه‌های درمان این قشر در اسرع وقت فراهم شود.

وی به انجام خدمت ‌رسانی مستمر در طول سال اشاره کرد و افزود: خدمت ‌رسانی برای رفع مشکلات جامعه کارگری باید در طول سال مستمر باشد و مختص مواقع خاص مانند هفته کارگری و انتخابات نباشد که این‌کار به نوعی عوام ‌فریبی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اهمیت امنیت شغلی کارگران، گفت: امنیت شغلی باید برای کارگر ایجاد شود، ناامنی شغلی خسارت بزرگی برای کارگر است.

در ادامه این نشست، سید عباس جزایری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعداد دستگاه ‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 12 مجموعه است که شامل تأمین ‌اجتماعی، بیمه‌ سلامت، بیمه عشایری، بیمه روستایی، صندوق تعاون، دانشگاه‌ علمی کاربردی بهزیستی، رفاه اجتماعی و حوزه‌ بانکها‌‌ است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بیمه تأمین ‌اجتماعی 50 درصد جامعه زیر پوشش این بیمه هستند، تصریح کرد: افراد تحت پوشش تأمین ‌اجتماعی 450 هزار نفر هستند که از خدمات کلینیکهای تخصصی و پرداخت مستمری و سایر مزایای این بیمه استفاده می ‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به فعالیتهای بخش فنی ‌و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: این بخش تمام تلاش خود را در جهت آموزش صنعت، خدمات و توانمندسازی حوزه کارگری به کار گرفته است.

جزایری با تأکید بر حل مشکلات بین کارفرما و کارگران ادامه داد: در حوزه کار تلاش برای رفع مشکلات کارگر و کارفرما، پیگیری مشکلات حوزه کارگری، پرداخت بیمه کارگری با کمک معاونت روابط کار در حال انجام است.

علی محمودیان، نماینده تشکلهای جامعه کارگری استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: این قشر زحمت ‌کش از اوایل انقلاب در به ثمر‌ رساندن انقلاب اسلامی و با تقدیم 15 هزار شهید کارگر، با شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌ ها و در عرصه تولید و خدمت تلاشهای بسیاری کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات بسیار کارگران، خاطرنشان کرد: کارگر، کارفرما و دولت مکمل همدیگر هستند و انتظار ما این است که مسؤولان در حمایت از جامعه کارگری کوتاهی نکنند.

نماینده تشکلهای جامعه کارگری استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متأسفانه بر خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته در راستای حمایت از تولید و اشتغال، اقدام مؤثری به طور کامل انجام نشده است.

محمودیان با انتقاد از ورود بی ‌رویه کالای خارجی به کشور، افزود: ریشه فقر و آسیبهای اجتماعی در بیکاری است و ورود کالای خارجی سبب بیکاری نیروی کار در کشور می ‌شود.

وی با اشاره به بند ‌41 قانون کار، اضافه کرد: در این قانون صراحتا اعلام شده دستمزد کارگران باید بر اساس نرخ تورم در کشور افزایش پیدا کند که آمار‌های ارائه شده از سوی مراکز آمار با وضعیت موجود معیشتی هم‌خوانی ندارد و جامعه کارگری در بحث معیشت دچار مشکلات بسیاری هستند.

نماینده تشکلهای جامعه کارگری استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر عملی نشدن وعده‌های مسؤولان خاطرنشان کرد: وعده‌های بسیاری از جمله پرداخت سود سهام عدالت به کارگران داده شده است اما این چند سال در عمل هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است./۲۰۱/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات