۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۹۴۱۹۰
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

ولايت‎پذيري ويژگي مهم رييس‎جمهور آينده بايد باشد

آيت‎الله طباطبايي‎نژاد با اشاره به اين‎كه ما بايد افراد خوب را براي رياست جمهوري انتخاب بكنيم، گفت: ولايت‎پذيري ويژگي مهم رييس‎جمهور آينده بايد باشد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيد يوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با تبريك اعياد شعبانيه، گفت: ماه شعبان ماه خدا و پیغمبر خداست، پیامبر این ماه را روزه بود و روزه این ماه را به رمضان وصل می‌کرد، روزه گرفتن، استغفار و صلوات در این ماه بسیار تأکید شده است.

وي با گراميداشت روز كارگر و با اشاره به اينكه متأسفانه بيكاري مشكلي در كشور ما است، ابراز كرد: نامزدهاي رياست جمهوري دلسوازانه و بافكر پيش بيايند و نه با آمارهاي نادرست، ميدانند كه كار نيست اما ميگويند كار هست و برخي از اين آمار هم صحيح است اما واقعا آن كار نيست و همچنين در بستن قراردادها بايد آينده شغلي كارگر تأمين شود.

امام جمعه اصفهان همچنين با تأكيد بر اهميت جايگاه انتخابات گفت: مشكل ما مشكل آدمهاي خوب است، خدا گواه عقيده من اين است كه ما مشكل نداريم، گير ما سر آدمهاي دلسوز و مسؤوليتپذير است كه براي خدا كار كنند و در اين چهارسال دلسوزانه كار كنند، ما در اين كشور بزرگ شديم و بايد براي اين مملكت كار كنيم و انسانهاي فاسد را هم دور بيندازيم و انسانهاي دلسوز و زرنگ بيايند.

وي با اشاره به اينكه نبايد به دنبال خط يا جناح خاصي باشيم، خاطرنشان كرد: انسان خوب باشد و هر خطي ميخواهد باشد، آدمي كه تجربه ندارد هم انتخاب نكنيد، مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نميشود، مؤمن دوبار اشتباه نميكند، براي اينكه اشتباه خودش را ميفهمد، نكند ما رأي بدهيم به خاطر اينكه فلانكس توي خطمان است و آدم ضعيفي را سركار بياوريم، انسانهاي خوب را انتخاب بكنيم و از هيچ چي هم نترسيم، اين را باصراحت ميگويم.

آيتالله طباطبايينژاد ابراز كرد: ميكنيم و من هم باتجربه چهل پنجاه ساله ميگويم كه هيچ مملكتي بدون رهبري ديني نميتواند روي پاي خودش بايستد و درست طي مسير كند، آنها كه ميخواهند رهبري را ضعيف بكنند به آنها رأي دادن حرام است، براي اينكه روي خون شهدا پا ميگذاريم.

وي با بيان اينكه علت شكلگيري داعش همين تفكر است كه رهبري و ولايت را قبول نداشتند، تأكيد كرد: ما هم اگر شعار بدهيم كه ائمه(ع) رهبر ما هستند و شعار پيروي از علما را بدهيم اما عمل نكنيم هيچ فرقي با دیگران نداریم، ما اگر به حرف رهبرانمان گوش نكنيم و ضعيف عمل كنيم همين است، مراقب باشيم در انتخابات بدون رودربايستي هر كدام از كانديداها که هماهنگ با رهبري هستند را انتخاب کنیم و انتخاب افرادی كه دارای غرور هستند بپرهیزیم.

وي با اشاره به اينكه افرادی را هم كه كنار زده شده اند، دیگر نباید دنبال آنان بوده و بحثشان را ادامه داد، اظهار كرد: مگر ما كم دكتر در اين مملكت داریم، چه امتيازي داشتند، حالا يك مدتي مسؤول بودند و يا خرابكاري كردند و يا درستكاري، مگر ما آدمپرست هستيم، به قول امام خميني(ره) فعليت افراد ملاك است، برخی خیال می کنند چهار نفر دورشان جمع شدند كسي شده اند و خبری است، خیر، احترام مردم مسلمان را بايد نگاه داشت.

آيتالله طباطبايينژاد گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه آقاياني كه ميخواهند رييسجمهور شوند، تعهد بدهند كه به داخل نگاه كنند و چشمشان به دست خارجيها نباشد، منتها بعضيها خيال ميكنند عزت پيش آنها است، آنها خيال ميكنند عزت پيش كفار است، باخدا باش و پادشاهي كن، اميدوارم خداوند متعال به همه ما توفيق عنايت بكند كه راه درست را در زير سايه عنايات ائمه معصومين(ع) را درست انتخاب بكنيم./914/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات