۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۹۵۴۰۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت های مردمي در کارهای فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گيرد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تمامی توقعات در زمينه تامين اعتبارات را به سمت دولت ببریم انتظاری غیرقابل تحقق است و باید به سمت استفاده از منابع جدید برویم و از ظرفیت های مردمي در کارهای فرهنگی بیشتر استفاده کنیم چون بزرگ ترین سرمایه مردم هستند.
شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که امروز با موضوع بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: اين كميسيون با توجه به برنامه ریزی که انجام داده به برخی از استان ها سفر می کند تا از نزدیک با مسائل آشنا شویم و در تصمیمات به حوزه فرهنگ کمک کنیم تا شرایط و زیرساخت های آن تقویت شود.

وي افزود: آسیب های اجتماعی از مسائل بسیار مهم است و بايد راهکارهای عملیاتی و ریشه ای نسبت به حل این آسیب ها باید داشته باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه بايد در فضای اعتبارات کمک كنيم تا قدم های موثری در حوزه فرهنگ برداشته شود، اضافه كرد: امروز دستگاه های اجرایی با مشکلات جدی و تخصیص های محدود اعتبارات مواجه هستند.

حجت الاسلام پژمانفر تصريح كرد: اگر تمامی توقعات در زمينه تامين اعتبارات را به سمت دولت ببریم انتظاری غیرقابل تحقق است و باید به سمت استفاده از منابع جدید برویم و از ظرفیت های مردمي در کارهای فرهنگی بیشتر استفاده کنیم چون بزرگترین سرمایه مردم هستند.

وي گفت: نسبت به پیگیری مطالبات فرهنگی این استان اقدام خواهیم کرد تا منجر به ارتقا خدمات فرهنگی و دینی در این استان شود.

سهم اعتبارات استانی در بودجه باید افزایش یابد

در ادامه این همایش، جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: به شهادت آمار و شاخص ها هرمزگان با حمایت دولت و تلاش مردم منطقه، استانی برخوردار از امنیت مطلوب مبتنی بر توسعه پایدار است و در زمینه های مختلف موفقیت های چشمگیری را در سطح کشور به دست آورده است.

وی با بيان اينكه هرمزگان به عنوان یکی از دروازه های مهم کشور در پیوند با جهان خارج محسوب می شود، عنوان كرد: تحرک ویژه اي در حوزه های مختلف اقتصادی و زیربنایی هرمزگان شکل گرفته که علاوه بر افزایش توانایی های زیربنایی و خدماتی، همدلی و نشاط را برای مردم استان به ارمغان آورده است.

جادری ادامه داد: در اثر تلاش و همگرایی و همفکری، وحدت و یکدلی میان ارکان نظام در هرمزگان و امنیت بسیار خوبی که در سطح استان به جود آمده است، به شهادت آمار و شاخص ها هرمزگان با حمایت دولت و تلاش مردم منطقه، استانی برخوردار از امنیت مطلوب مبتنی بر توسعه پایدار است و در زمینه های مختلف موفقیت های چشمگیری را در سطح کشور به دست آورده است.

استاندار هرمزگان در تشريح برخي از موفقيت هاي اين استان، بيان داشت: کسب رتبه اول عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور، رتبه اول جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و تسهیلات مشاغل خانگی، يكي از پنج استان برتر در تکمیل پروژه های عمرانی، رتبه نخست کشور در کسب درآمدهای گمرکی، افزایش بهره مندی مردم از خدمات درمانی و بیمه سلامت و افزایش 220 تخت بیمارستانی، افزایش سه برابری درآمد گمرکات استان هرمزگان و افزایش 70 درصدی صادرات غیرنفتی از جمله موفقيت هاي هرمزگان در دولت تدبير و اميد بوده است.

وي افزود: در حوزه اجتماعی نيز شاهد افزایش شاخص سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی مردم استان بوده ايم و نرخ بیکاری استان هرمزگان نيز به 10 و 3 دهم درصد در سال 95 كاهش يافته که اين نرخ از میانگین کشوری پایین تر است.

جادری با بیان اینکه شهرونداني از همه اقوام و فرهنگ ها در هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس زندگی می کنند، اظهار داشت: 43 درصد شهر بندرعباس دچار حاشیه نشینی و بافت فرسوده است و دولت ستاد بازآفرینی توسعه پایدار شهری را در راستاي نوسازي بافت هاي فرسوده و كاهش حاشيه نشيني تشکیل داده است.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: رسیدگی به 43 درصد حاشیه نشینی و حل مشکلات فرهنگی بدون برنامه ریزی و تامین اعتبارات و داشتن یک برنامه علمی امکان پذیر نیست و در اين راستا در هرمزگان بسیاری از خانه های در معرض آسیب شناسایی شده و قرار است وضعيت سند دار شدن محلات آسیب پذیر مشخص شود و در مناطق مختلف با ایجاد شهرک ها، سکونتگاه های غیررسمی را بازآفرینی کنیم.

وي گفت: هرمزگان مرکز تولید ثروت است اما در توزیع این ثروت مدیریت استان هیچ نقشی ندارد و نياز است سهم اعتبارات استانی در بودجه باید افزایش یابد./202/851/ب1

ارسال نظرات