۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۹۵۶۳۵
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

لجاجت و دنیاپرستی، عامل نپذیرفتن حق از سوی یهودیان

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یهودیان حضرت محمد ابن عبد الله(ص) را به عنوان پیامبر آخرالزمان می شناختند ولی لجاجت و دنیا پرستی به آن ها اجازه نمی داد زیر بار حق بروند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: لجاجت یهودیان در پذیرش حق، آن ها را بیچاره کرد.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه نود و هفتم که می فرماید «قُلْ مَنْ کَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِیلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَى قَلْبِکَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَهُدًى وَبُشْرَى لِلْمُؤْمِنِینَ» را تلاوت کرد و افزود: شأن نزول این آیه در رابطه با لجاجت و بهانه گیری های یهودیان است.

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به منقولات تاریخی و روایی خاطرنشان کرد: عده ای از اهالی خیبر به سرپرستی یکی از بزرگانشان خدمت پیامبر(ص) آمدند و سؤالات مختلفی پرسیدند، پیامبر(ص) نیز به طور معجزه آسا با استناد به توراتی که آن ها داشتند، پاسخ دادند، بعد از این که اهالی خیبر چیزی برای گفتن نداشتند، از پیامبر(ص) پرسیدند، چه کسی به شما وحی می کند، پیامبر(ص) فرمودند، جبرئیل به عنوان رابط بین من و خداوند است و من از طریق او وحی را دریافت می کنم.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: سرپرست یهودیان به پیامبر(ص) عرضه داشت، ما دشمن جبرئیل هستیم و اگر میکائیل برای تو وحی می آورد، به تو ایمان می آوردیم؛ قرآن از بیان این داستان قصد دارد به مسلمانان بگوید، برای اعتلای اسلام افراد زیادی نسل اندر نسل متحمل سختی شده اند پس قدر اسلام عزیز را بدانید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که سختی های زیادی از جانب یهودیان بر اسلام و مسلمانان تحمیل شده است، ابراز کرد: توطئه در جنگ های مختلف علیه اسلام، استفاده منفی از نفوذی که از طریق پول و سیاست به دست آورده بودند و کارشکنی های عجیب عده قلیلی که بعد از نابود شدن عموم یهودیان در اسلام ایجاد شد را تاریخ فراموش نمی کند.

وی اذعان کرد: قرآن می فرماید، یهودیان حضرت محمد ابن عبد الله(ص) را به عنوان پیامبر آخرالزمان می شناختند ولی لجاجت و دنیا پرستی به آن ها اجازه نمی داد زیر بار حق بروند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: همه ملائکه مقرب درگاه خداوند هستند ولی در میان آن ها جبرئیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل که هر کدام وظیفه جداگانه دارند، مقرب تر از بقیه هستند و در میان آن ها جبرئیل از بقیه مقرب تر است و او وظیفه انزال وحی بر پیامبران در زمان های مختلف را داشته است؛ اسرافیل با دمیدن در صور سبب مردن همه انسان ها در روز قیامت می شود؛ میکائیل بعد از این که همه انسان ها به واسطه صور اسرافیل مُردند، با دمیدن در صور دوباره آن ها را زنده می کند؛ عزرائیل هم وظیفه گرفتن جان افراد را دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمنی های یهودیان با جبرئیل هیچ مبنایی در کتاب تورات ندارد از این رو خداوند می فرماید، هر کس با جبرئیل دشمنی کند، با من دشمنی کرده است و دشمن من به طور قطع باید در آتش جهنم بسوزد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه هشتاد و سوم سوره مائده که می فرماید «وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْیُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاکْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ» اظهار کرد: این آیه می فرماید، برخی از نصرانی ها زمانی که آیات الهی برایشان تلاوت می شد، گریه می کردند و می گفتند حق را فهمیدیم و دلیلی ندارد که زیر با حق نرویم.

وی ادامه داد: باید حق پذیر باشیم وگرنه کارمان به جایی می رسد که بدون دلیل و با اعتقاد به خرافات، دشمن ملک مقرب خداوند می شویم.

فدک از جانب خداوند به حضرت زهرا(س) عطا شده بود

حضرت آیت الله مظاهری در پایان به جنگ خیبر اشاره کرد و گفت: فدک یک سرزمین وسیع و قابل استفاده بود که از سوی مسلمانان از یهودیان گرفته شد؛ دلیل این که این سرزمین را از یهودیان گرفتند، این بود که در اوایل اسلام هنگامی که مسلمانان در شعب ابی طالب گرفتار شده بودند یهودیان اموال حضرت خدیجه(س) را به نفع خودشان ضبط کردند، از این رو خداوند در آیه معروف «وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا» به پیامبر(ص) می فرماید، حق زهرا(س) را به خودش بده./201/867/ب1

ارسال نظرات