۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۵۷۹۲

قائم شخص است یا عنوان؟!

«... اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‏قدر طولانى خواهد کرد تا اینکه او خروج کند. پس او زمین را از عدل و داد پُر خواهد کرد همان‌گونه که از ظلم و جور پُر شده است و خداوند در یک شب کار او را درست خواهد کرد...»
انتظار و منتظر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، از عبدالعظیم حسنى(ع) نقل شده است که گفت: «بر مولایم محمدبن‌على علیهماالسلام (امام جواد) وارد شدم، در حالی‌که قصدم این بود از ایشان در مورد قائم(عج) سؤال کنم و بپرسم که آیا او همان مهدى است یا غیر از مهدى کس دیگرى امام قائم است؟ قبل از اینکه من لب به سخن باز کنم، فرمودند: «یا اباالقاسم! قائم ما همان مهدى است که باید در زمان غیبت منتظر او بود و پس از ظهور به فرمانش گردن نهاد و او سومین فرزند از نسل من است.

سوگند به خدایى که محمد(ص) را به پیامبرى برگزید و امامت را مخصوص ما اهل‌بیت(ع) قرار داد، اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‏قدر طولانى خواهد کرد تا اینکه او خروج کند. پس او زمین را از عدل و داد پُر خواهد کرد همان‌گونه که از ظلم و جور پُر شده است. و خداوند در یک شب کار او را درست خواهد کرد [و اسباب فرجش را مهیا خواهد نمود]، چنانکه کار موسی را اصلاح کرد زمانی‌که براى گرفتن قطعه‏اى آتش و گرم‌کردن خانواده‌‏اش از آنها جدا شد، اما در حالى به‌سوى آنها برگشت که به پیامبرى و نبوت رسیده بود». سپس امام علیه‌السلام فرمود: «ارزشمندترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است»

منبع: كمال‌الدين، ج‏۲، ص۳۷۷

/۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات