۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۹۶۱۴۸
آیت الله شبستری:

دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی جامعه هستند

امام جمعه تبریز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و جنگ نرم استکبار جهانی قرار دارد که باید در این عرصه چاره‌اندیشی شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: نظارت بر روند انتشار کتاب و مطبوعات در کشور ضرورتی مهم و فوری است که باید مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که گسترش فضای مجازی منجر به کاهش تعداد مطالعه‌کنندگان کتاب شده است، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن از راه فضای مجازی به دنبال القای شبهات و تفکرات الحادی است، بایستی در هر استان افرادی شبهات القائی را رصد کنند و پاسخ مناسب داده شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: جمعیت حوزوی و دانشگاهی باید گردهم‌ آیند و مطالبی که قابلیت پاسخگویی دارند را پاسخ دهند، چرا که جوانان در معرض تهاجم فرهنگی گسترده غرب هستند؛ دشمنان به دنبال اسلام ستیزی و شیعه ستیزی هستند و نباید در قبال این فتنه دشمن ساکت نشست.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و جنگ نر استکبار جهانی قرار دارد که باید در این عرصه چاره‌اندیشی شود.

وی با تقدیر از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توطعه فضای نشر مکتوب در جامعه، تصریح کرد: توسعه مطبوعات بایستی توأم با نظارت دقیق باشد، ضمن این‌که اعطای مجوز برای کتب در موضوات مختلف نیز بایستی با ممیزی دقیق و بهره‌مندی از صاحب‌نظران همان عرصه باشد.

نماینده خبرگان رهبری توسعه گفتمان دینی و فرهنگی در جامعه را لازمه حل بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه دانست و گفت: انتظار داریم دولت هم در فضای مجازی و هم مکتوب در راستای ترویح ارزش های اخلاقی و مفاهیم بنیادین اسلامی گام های اساسی برددارد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات