۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۲۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همایش بین المللی تاریخ آذربایجان در تبریز برگزار شود

صالحی امیری با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های انجمن های مردمی در اجرای برنامه های بنیاد، گفت: همایش بین المللی تاریخ آذربایجان باید طی سال جاری برگزار شود.
وزیر ارشاد در بنیاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع هیأت امنا و مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که در تبریز برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت اساتید برجسته حوزه آذربایجان در این بنیاد اظهار داشت: میوه‌های این نهال کاشته شده در سال‌های آینده به بار خواهد نشست.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به برنامه های بنیاد باید بلندمدت باشد، تا آثارش در مدارس منطقه و سراسر کشور برای نسل های بعدی تدریس شود، بنابر این نباید نگرش کوتاه‌مدت به فعالیت های این مرکز داشت، چراکه شأن و جایگاه این منطقه به قدری بالاست که هر چه کار شود، باز کم است.

صالجی امیری ادامه داد: این بنیاد برای همیشه ماندگار خواهد بود، بنابر این بایستی از ابتدا فعالیت ها در مسیر درست باشد، برای این مسأله لازم است ساختارش به صورت صحیح تعریف شود، کل کار بنیاد باید در دست افراد صاحب صلاحیت علمی در خود آذربایجان باشد و دولت تنها کمک به بنیاد بکند.

وی با تأکید بر این‌که ماهیت دولتی بنیاد باید کمرنگ شده و ماهیت دانشگاهی آن پررنگ تر شود، گفت: اگر بنیاد دانشگاهی شود، با تغییر دولت‌ها دستخوش حوادث نخواهد شد، بنیاد یک نهاد عمومی باشد که همه افراد صاحب سبک در آن حضور و فعالیت داشته باشند، ضمن این‌که انجمن های بسیاری باید زیر نظر بنیاد فعال شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بنیاد باید از سوی انجمن ها و نهادهای مردمی تقویت شود، تصریح کرد: بنیاد درگیر مسائل حاشیه‌ای و روزمره نشود، بهتر است بنیاد به امور کلان و کارهای ماندگار بپردازد، بهتر است فضای کارمندی در این بنیاد حاکم نشود، چراکه بازخورد مثبتی نخواهد داشت.

صالحی امیری با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های انجمن های مردمی در اجرای برنامه های بنیاد، تصریح کرد: همایش بین المللی تاریخ آذربایجان باید طی سال جاری برگزار شود، ضمن این‌که گستره فعالیت این بنیاد نه تنها در منطقه شمال‌غرب بلکه باید شامل حال تمام ملت ایران باشد، چراکه همه جای ایران آذربایجانی ها حضور دارند.

وی با ارائه پیشنهاداتی درباره فعالیت‌های آتی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ادامه داد: مکانیزم ارتباطی با آذری‌های سراسر کشور طرح‌ریزی کنید تا از ظرفیت موجود نهایت استفاده صورت گیرد، تقویت هویت آذری منجر به تقویت هویت ملی خواهد شد.
همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: اگر فرهنگ قومیت‌ها حفظ نشود، فرهنگ ملی دچار تزلزل خواهد شد، از این رو بنیاد رسالت خطیری در حفظ و صیانت از فرهنگ، تاریخ، تمدن و هویت منطقه آذربایجان دارد./935/
۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات