۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۹۷۱۰۶
رییس شبکه جهانی ولایت تبیین کرد؛

ملاک انتخاب رییس جمهور اصلح براساس کلام امام صادق

آیت الله قزوینی با بیان اینکه رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در عرصه انتخاب نامزد اصلح چراغ راه ماست، به تبیین ملاک انتخاب اصلح براساس کلام امام صادق(ع) پرداخت.
آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی قزوینی، رییس شبکه جهانی ولایت، در تالار بیداری اسلامی در جمع طلاب جامعه الزهرا(س) با اشاره به مبحث انتخاب ریاست جمهوری و معیارهای انتخب اصلح گفت: ما باید رییس جمهوری را انتخاب کنیم که از دین، مذهب، مردم و سرزمین و خون شهدای ما دفاع کند و اهل سازش با دشمنان اسلام و انقلاب نباشد.

وی با اشاره به اینکه ائمه(ع) به روشنی ملاک های انتخاب نامزد اصلح را برای ما مشخص کرده اند، افزود: ما به عنوان مسلمان و مؤمن انقلابی می توانیم برای انتخاب درست به روایاتی که از ائمه اطهار(ع) درباره مرجحات میان دو روایت متعارض آمده است، استناد کنیم که از این جمله در یکی از روایات از امام صادق(ع)پرسیده می شود که اگر دو حاکم با هم اختلاف کنند وظیفه ما چیست که امام صادق(ع) در پاسخ می فرماید«که حاکمی را انتخاب کنید که راستگو  و عادل باشد» و این ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب نامزد اصلح است.

رییس شبکه جهانی ولایت افزود: امام صادق(ع)در ادامه روایت می فرمایند که«در میان دو حاکم ببینید که از میان دو حاکم کدام یک مورد حمایت موافقین و کدام یک مورد حمایت مخالفین ما هستند، آن فردی که مخالفین ما ضد آن فرد هستند، او را انتخاب کنید».

آیت الله حسین قزوینی یادآور شد: با این ملاک هایی که بیان شد انتخاب اصلح کاری بسیار ساده است و مردم با انتخاب نامزد اصلح می توانند زمینه پاسداری از دستاوردهای اسلام و انقلاب و پاسداری از خون شهدا و بستر سازی برای قیام امام زمان(عج) را فراهم کنند./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات