۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۷۴۱۲
حجت الاسلام پناهیان:

امضای سند ۲۰۳۰ خیانت به مردم است

استاد حوزه و دانشگاه با توجه به برخی مفاد 203 مبنی بر تعهد جهت آموزش مسائل جنسی و عدم آموزش امور دینی در مدارس، این مباحث را نشانه بردگی نسل آینده دانست.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم جشنی که به مناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و به همت هیات شهدای گمنام  در منیریه برگزار شد، گفت: انگیزه‌های رفتاری انسان به دو صورت نیازهای حداقلی و حداکثری ظهور و بروز می‌یابد.

وی افزود: انگیزه‌های حداقلی شامل تامین امنیت، رفع گرسنگی، رفع خستگی و غیره می‌شود این امور در جایگاه اصلی خود برای حیات بشری امری لازم و ضروری به شمار می‌رود اما  نمی‌توان حداقلی بودن آن را نادیده گرفت چرا که هیچ انسانی با تامین نیازهای حداقلی احساس رضایت، آرامش و اشباع شدن نخواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه هدف از خلقت انسان را رسیدن به نیازهای حداکثری دانست و بیان داشت: نیازهای حداکثری انسان را به اوج شادی و خوشحالی سوق می‌دهد. نیاز‌های حداکثری انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، برخی از روانشناسان نیاز حداکثری را در زیبایی، نیاز به اعتبار و استفاده از لذتهای برتر تعریف می‌کنند و گاهی اوقات نیز معنویات را در همین گروه جای می‎دهند.

وی ظهور امام زمان(عج) را جزء نیازهای حداکثری انسان منتظر بیان کرد و گفت: اگر انسان‌ها به نیازهای حداقلی خود راضی باشند به طور قطع نمی‌توانند منتظر ظهور حضرت باشند چرا که نیازهای حداقلی به حدی آنان را درگیر و سرگرم کرده که اصولا هرگز به دنبال شناختن امام غایب نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسانی که تنها به فکر تفریح و رفع مشکلات دنیوی خودشان هستند چگونه می‌توانند برای ظهور حضرت منتظر نامیده شوند گاهی اوقات اگر دعایی هم برای ظهور حضرت قرائت ‌کنند به طور قطع فاقد اضطرار و انتظار برای امر فرج خواهد بود.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه اضطرار به امر ظهور همان نیاز حداکثری است، بیان کرد: درگیری انسان به نیازهای حداقلی مانع رسیدن او به سطوح عالی زندگی‌ یعنی نیازهای حداکثری می‌شود در چنین وضعی است که در حق دین جفا شده و غریب می‌ماند.

وی با بیان اینکه دین برپایه تامین نیازهای حداقلی و حداکثری بشر استوار است، گفت: اما اصل دین برای رفع نیازهای حداکثری قرار شده است اینکه برخی بعد از رسول خدا قرآن را برای خود کافی دانستند به این دلیل بود که رسیدن به نیازهای حداقلی را برای خود کافی می‌دانستند برای همین به راحتی امام علی(ع) را از خلافت پس زدند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نماز پل ارتباطی انسان با نیازهای حداکثری و عملی برای دوری از فقر و فحشا است آسیب‌های فقر و فحشا را تنها کسانی می‌توانند درک کنند که فارغ از نیازهای حداقلی، هدفشان رسیدن به نیازهای حداکثری است و تحمل آسیب و خسارت را ندارند.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: دین مسیری برای رسیدن به کمال است منتظران ظهور با گام نهادن در مسیر دین خود را منتظر واقعی تربیت می‌کنند اگر امروز بخواهیم فرزندانمان را منتظر واقعی تربیت کنیم باید از همان مدارس این تربیت‌ را آغاز شود.

وی افزود: امروز امضای مفاد سند 2030 بیانگر خیانت دولت به مردم است تعهد برای اینکه آموزش مسائل جنسی قانونی و عدم آموزش دینی در مدارس اجرایی شود در اصل بردگی نسل آینده بوده تا فرزندانمان نتوانند به رشد و کمال واقعی که دین ترسیم کرده دست یابند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یونسکو در قرارداد 2030 متذکر شده که نباید دین در سالهای نخست آموزش که حساسترین زمان یادگیری یک انسان است تعلیم داده شود بنابراین ما در مقابل دین که از نیازهای حداکثری بشر به شمار می‌رود اگر کوتاه بیاییم به طور قطع به نیازهای حداقلی خود اکتفا کرده و از جامعه مهدویت فاصله خواهیم گرفت.

حجت الاسلام پناهیان درباره انتخابات، گفت: امروز برخی از کانداهای انتخاباتی مردم را به حداقلی بودن دعوت می‌کنند تا آرای مردم را کسب کنند در این زمینه امام راحل بارها در بیانات گوهر بارشان چنین می‌فرمایند: ما برای آب و نان انقلاب نکردیم بلکه ما دنبال آزاد سازی بشریت بودیم؛ آیا امروز اهداف و قله‌هایی که امام برای ما ترسیم کرده‎اند نقشه راه برخی سیاسیون هست؟

استاد دانشگاه ادامه داد: امروز کدام یک از سیاسیون داعی نجات بشریت و خواستار نابودی آمریکا است، آنان کاری کرده‌اند که مردم سرگرم نیازهای حداقلی خودشان شوند تا هدف اصلی خود را فراموش کنند، امروز اعلام نفرت و انزجار از کسانی که درصدد آن هستند ما را در رتبه حداقلی نگاه دارند امری لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: در فتنه 88 برخی به دنبال حداقلی کردن جامعه بودند. اگر در یک جامعه‌ای مسؤولان ضعیف و ناتوان باشند نه تنها نیازهای حداقلی مردم برطرف نمی‌شود بلکه بزرگ‌ترین مانع در رسیدن ملت به نیازهای حداکثری به شمار می‌روند./813/ 202/ص

ارسال نظرات