۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۸۳۵۵
حجت الاسلام پناهیان:

در دو قطبی شدن حق‌مداری، نقد و ضابطه از میان می رود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که دو طرفه شدن انتخابات ریاست جمهوری با دو قطبی فرق دارد، گفت: در دو قطبی شدن حق‌مداری، نقد و ضابطه از میان می رود، اما در دوطرفه شدن فضای انتخاباتی؛ مردم با شناخت حق و بدون تعصب به دنبال کاندیدای اصلح حرکت می کنند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه ودانشگاه امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این‌که سوء تفاهم ها جامعه امروز را رنجور کرده است، اظهار داشت: همین مسأله موجب شده تا امکان نقد و گفتگو از نخبگان جامعه سلب شود.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور و تلاش عده‌ای برای ایجاد دوقطبی در جامعه گفت: فضای دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلبی به صلاح جامعه نیست، یکی از انتقادهای من به آقای روحانی این است که چرا دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را در دوران انتخابات در جامعه شعله‌ور می کنید تا رای بیاورید.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که دولت در مقابل منتقدان موضع صحیحی نداشته است، ادامه داد: مذهبی بودن فقط پرداختن به برخی ظواهر نیست، باید هر نقدی را پذیرفت حتی اگر به ضررمان تمام شود، فردی که مسؤولیت اجرایی می پذیرد، اگر اطرافیانش به دلیل همفکر بودن با او، اقداماتش نقد نکنند؛ به قهقرا می رود.

وی با اشاره به این‌که دو طرفه شدن انتخابات ریاست جمهوری با دو قطبی فرق دارد، گفت: در دو قطبی شدن حق‌مداری، نقد و ضابطه از میان می رود، اما در دوطرفه شدن فضای انتخاباتی؛ مردم با شناخت حق و بدون تعصب به دنبال کاندیدای اصلح حرکت می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که انتخابات عامل حیات سیاسی جامعه است، تصریح کرد: دوقطبی شدن جامعه منجر به انحراف افکار عمومی می شود؛ یادمان نرفته زمانی اصلاح طلبی فضای باز سیاسی را علیه آقای هاشمی می دانست و اصلاح طلبان در ابتدا وجود خود را با اعتراض به آقای ناطق نوری شکل دادند.

وی با اشاره به چرخش و تناقض در مواضع اصلاح‌طلبان در مقاطع مختلف زمانی ادامه داد: روحانی جزو لیست اصولگرایانی بود که اصلاح طلبان نگذاشتند همراه آقای هاشمی به مجلس ششم بیاید.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد دولت در چهار سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در دولت روحانی مذاکره با آمریکا تبدیل به یک گفتمان در جامعه شد و مردم به دلیل خستگی از وضعیت موجود این مساله را پذیرفتند و می توان گفت قبح مساله ریخت و بر این حساب بود که روحانی در انتخابات ۹۲ توانست رای بیاورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که حجت الاسلام رئیسی در جریان مناظره های تلویزیونی و رقابت انتخاباتی با منطق و عقلانیت پیش رفت و و اهل لوله کردن رقیبش نیست، چراکه همان افرادی که تهمت دیوارکشی در پیاده‌روی خیابان ها را به رئیسی نسبت می دهند، روزگاری به دنبال پرده کشیدن در کلاس های دانشگاه بودند و امروز هوادار هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کسی که اهل اشرافیت باشد نمی تواند مدیر خوبی برای یک کشور باشد، گفت: این عقلانیت است که می گوید مسؤولان باید ساده زیست باشند، نه اینکه برخی بگویند این شعار ارزشی است و قابل اجرا نیست./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات