۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۰۱۳۹۶
امام جمعه همدان:

پیروز انتخابات سنگینی بار مسؤولیت را بر شانه خود احساس کند

آیت الله طه محمدی گفت: کسانی که پیروز انتخابات شده اند باید ماتم بگیرند چرا که بار صد منی آن ها به بار هزار منی مبدل شده است و باید بدانند همه افراد فقیر بر عهده حاکم اسلامی حقی برابر دارند.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان ظهر امروز در مسجد مدرسه آخوند همدان گفت: ماه رمضان ماه ترقی و تعالی به سوی سعادت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ صبر بر طاعت و نگهداری قرآن از ویژگی های شکرگزاری است و تمام قرآن برای انسان هدایت است.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: یکی از نامه های امام علی(ع)، نامه امام به مالک اشتر است و می فرماید که مالک، برای خدا حفاظت کن آن چیزی را که خداوند استحفاظ آن را از تو خواسته است و آن حق افراد ضعیف و کسانی که برای لقمه ای نان هیچ راهی را نمی دانند و افراد زمین گیر و سالمند هستند.

وی ادامه داد: برخی  افراد نیازمند، آبرودار هستند و امام علی(ع) به مالک می فرماید برای رضای خدا حق خداوند را برای افراد ضعیف و گرفتار حفظ کن.

آیت الله طه محمدی افزود: کسانی که پیروز انتخابات شده اند باید ماتم بگیرند چرا که بار صد منی آن ها به بار هزار منی مبدل شده است و باید بدانند همه افراد فقیر بر عهده حاکم اسلامی حقی برابر دارند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در عراق و سوریه آثار نفیس را بردند و تاریخ ایران قدیم را از بین بردند و این هم به دلیل بلد نبودن استحفاظ از سوی ما است.

امام جمعه همدان افزود:‌ یکی از وظایف بنیاد علمی بوعلی این است که رساله های مختلف ابن سینا را از تمام نقط جهان جمع آوری و منتشر کند.

وی ابراز داشت: باید دانست که رسائل و مکاسب میخوانیم که تکلیف را بدانیم و علما باید نسبت به آداب و مسائل علمی دیگر نیز ورود کنند، متأسفانه ما تک بعدی حوزه را اداره کرده ایم و به دنبال یک چیز رفته ایم و صد چیز دیگر را رها کرده ایم./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات