اخلاق، عقاید و رفتار مهمترین موضوعات تبلیغی در ماه رمضان
حجتالاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان الزامات تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مبلغان و روحانیان باید در منبر خود سه موضوع اخلاق، عقاید و رفتار را مورد تأکید قرار دهند.
وی افزود: تکیه تبلیغ در ماه مبارک رمضان بر روی عقاید باشد و اگر به موضوع عقاید به همراه اخلاق پرداخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مردم بیشتر به دین عقیده پیدا کنند دردهای جامعه شفا پیدا می کند و باید توجه کرد که شفای تدین به اعتقادات است یعنی اگر اعتقادات درست شود قانونمندی به وجود می آید و بعد از آن نعمت ها بر انسان فرو می ریزد.
وی اضافه کرد: قرآن نیز بر روی همین سه نکته تأکید دارد و می گوید اگر این سه مورد مدیریت شود، مشکلات جامعه حل می شود.
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین آموزش دشمن شناسی به مردم در مسائل سیاسی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: مردم در مسائل سیاسی خود را مجتهد می دانند و ما باید سعی کنیم در مسائل سیاسی جهانی، دشمن شناسی را به مردم آموزش دهیم.
وی تأکید کرد: این موضوع باعث می شود تا به جای اینکه ضربه به دوستان خود وارد کنیم، دشمن خارجی را هدف قرار دهیم و مانع آسیب خوردن نیروهای خودی شویم.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری ادامه داد: روحانیان در مسائل سیاسی باید مانند امام و رهبری نقش پدری داشته باشند و افزون بر اشراف به خطوط جامعه، خوبی را تأیید کرده و اشکالات موجود را بیان کنند.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم ابراز کرد: در مسائل اعتقادی جامعه باید به آیات و روایات تکیه کرد و جهت اعتقادی مردم را به سمت تدبر در قرآن و روایات حرکت داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در تقویت بنیه های دین و اعتقادی جامعه باید از معتقدات مردم کمک گرفت و دین و تدین را در جامعه تقویت کرد./872/ت۳۰۲/ی