۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۲۴۰
آیت الله علما:

مبارزه با گناهان عامل دستیابی به سعادت است

آیت الله علما گفت: یکی از مهمترین راه های سعادت انسان، مبارزه با گناهان است، باید توجه داشت که میل به گناه در وجود همه انسانها وجود دارد حتی کسانی که سالیان سال به عبادت خداوند سبحان پرداخته اند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاق مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه ابراز داشت: یکی از مهمترین عوامل سعادت و شقاوت هر انسانی به مساله تقوا باز می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است، رعایت تقوا بسیار سخت و دشوار است تا جایی که از آن به جهاد اکبر تعبیر شده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: نفس اماره در وجود انسان، همواره او را به کارهای ناشایست و حرام تشویق می کند و مخالفت با نفس کاری سخت و مشکل است.

وی در ادامه بیان داشت: قرآن کریم و روایات بسیار بر لزوم حفظ تقوا تاکید داشته اند بنابراین برای فهم عمیق ابعاد تقوا باید تلاش کرد.

آیت الله علما اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های سعادت انسان، مبارزه با گناهان است، باید توجه داشت که میل به گناه در وجود همه انسانها وجود دارد حتی کسانی که سالیان سال به عبادت خداوند سبحان پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: هر انسانی که از کنترل نفس خود غفلت کند به گناه آلوده می شود لذا باید از گناه و کسانی که به گناه آلوده شده اند، دوری کرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: مبارزه با گناه در حقیقت به دو صورت معنا می شود که نخست مبارزه با گناهان خود و در درجه بعد مبارزه با گناهان دیگران است.

وی در پایان عنوان داشت: یکی از راه های رسیدن به تقوا محاسبه نفس است یعنی هر شب باید کارهای خود را بررسی و حسابرسی کرد و در صورت ارتکاب به گناه استغفار کرد./۸۵۷/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات