۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۰۲۲۷۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

رمضان ماه تفکر و تدبر برای خودسازی و تزکیه نفس است

حجت الاسلام عادل ماه رمضان را فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تدبر در حالات درونی خود دانست و گفت: در این ماه انسان بیشتر می‌تواند در حالات خود تفکر و آن را مورد سنجش قرار دهد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در فرهنگ دینی، گفت: رمضان ماهی است که خداوند بلندمرتبه انسان را به سوی خود دعوت کرده و او را میهمان سفره رحمت و عنایت خود می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توبه و استفغار در این ماه پربرکت، افزود: رمضان به خاطر معنویتی که دارد انسان را از گناهان و قید و بندهای که نفس به پای انسان می‌بندد رها می‌کند، از این رو در خلوت خود با خداوند باید از گناهان گذشته خود توبه کنیم و درون خودمان را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه ماه رمضان را فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تدبر در حالات درونی خود دانست و اظهار کرد: در این ماه انسان از آن جهت که اعمال عبادی را با دقت و توجه ویژه انجام می‌دهد و با گرسنگی و تشنگی کشیدن رنج و حال محرومان و مستضعفان را درک می‌کند بهتر و بیشتر می‌تواند در حالات خود تفکر کند و مورد سنجش قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر در این ماه شریف و گرانقدر، ابراز کرد: شب‌های پرفضیلت قدر برکت ماه مبارک رمضان است قرآن عظیم در این شب ها بر قلب نورانی پیامبر اکرم(ص) نازل شد و نزولش پس از چهارده قرن منبع خیر کثیر است از این رو باید این شب‌ها را قدر دانست و از آنها بهره گرفت.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به امنیت و سلامت سیستم موقوفات کشور در حال حاضر، تصریح کرد: پیشرفتی که تا امروز در حوزه وقف و موقوفات صورت گرفته است موجب شده این سیستم از یک انسجام و سلامت امنیتی خوبی برخوردار باشد تا این دوره به لطف خداوند متعال تاکنون تخلفات وقفی در سیستم اوقاف صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: وقف از سنت های شایسته و نیکویی است که باید آن را در جامعه از این فضایی که دارد بیشتر و بهتر نشان داد، لازمه اش آن است که مسؤولان و مردم در هر قشر و صنفی که مشغول فعالیت هستند با این جریان و نقاط قوت آن آشنا شوند و در جهت توسعه و گسترش آن تلاش و عنایت لازم را داشته باشند./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات