۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۳۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین قائینی:

برخی برای حفظ منافع خود ارزش های جامعه را زیر پا می گذارند

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: متأسفانه در جامعه امروز رشوه و تخلف فراگیر شده و گسترش یافته است و افراد برای کسب منافع خود حاضر هستند که بسیاری از امور را زیر پا بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند همدان با اشاره به اهمیت رزق حلال، اظهار داشت: انسان باید تمام توان خود را برای ارتزاق از روزی حلال به کار ببندد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کتب اخلاقی آمده است که اگر کسی مال حلال را به دست آورد و انگیزه او تفاخر به دیگران باشد مال حلال خود را با حرام آمیخته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ابراز داشت: طلب روزی حلال بسیار مهم است چون روزی حلال در ذریه انسان تأثیر مستقیم دارد و انسان باید نسبت به کسبی که دارد هوشیار و دقیق باشد.

وی با بیان این که روایات متعددی درباره کسب حلال در اسلام آورده شده است، گفت: کسب مال حلال در روایات بسیار توصیه شده است تا جایی که فرموده اند کسی که برای کسب روزی حلال از خانه خارج شود و بمیرد، شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ادامه تصریح کرد: امروزه در بانک ها و برخی مراکز تجاری کسب ربوی بسیار رایج شده و این درحالی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید کسب ربوی از بدترین کسب ها است.

وی روزی حلال را سبب سعادت و سلامت جامعه دانست و گفت: مال حلال سبب رستگاری انسان شده و در روز قیامت انسان را بدون دغدغه و نگرانی وارد بهشت می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان افزود: برخی افراد با رشوه و پایمال کردن حقوق دیگران بر منصبی سوار می شوند و باید دانست که ورود در مشاغل در شرایطی که حق دیگران ضایع شود افزون بر حق الناس، شرعا حرام است.

وی در پایان با اشاره به گناه رشوه و ضرورت مقابله با آن در جامعه، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه امروز رشوه و تخلف فراگیر شده و گسترش یافته است و افراد برای کسب منافع خود حاضر هستند که بسیاری از امور را زیر پا بگذارند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات