۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۷۸۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

اطاعت زمینه نزول رحمت خداوند بر بندگان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اطاعت را زمینه نزول رحمت خداوند بر بندگان دانست و گفت: اگر ما اهل عبادت و اطاعت شویم رحمت خدا بر ما نازل خواهد شد، اما اگر اهل معصیت شویم بلا و گرفتاری می‌آید.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به آیه چهل و شش سوره انفال، گفت: قرآن در این آیه می‌فرماید و از فرمان خداوند و پیامبرش اطاعت کنید و نزاع و کشمکش نکنید تا قدرت و شوکت شما از بین نرود و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر و تبیین آیه کریمه، افزود: اینکه قرآن می‌فرماید خدا و رسول را اطاعت کنید و با هم اختلاف نداشته باشید منظور این است که گر اطاعت و فرمان از یک منبع نباشد متفرق شده و به جان هم می‌افتید و میان شما دعوا و نزاع پیدا می‌شود، در نتیجه آبرو و شخصیت شما از میان می‌رود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فواید و برکات اطاعت از خداوند و رسول، اظهار کرد: اگر ما از یک منبع واحد پیروی و اطاعت کنیم میان ما اتحاد و همبستگی و در نتیجه وحدت ایجاد خواهد شد، اطاعت موجب متحد شدن مسلمانان با یکدیگر شده و دیگر اشرار نمی‌توانند بر ما مسلط شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامع‌ترین آیه‌ای که تسبیح و اطاعت همه موجودات عالم را بیان می‌کند آیه چهل و چهار سوره اسرا است، اظهار کرد: قرآن در این آیه می‌فرماید آسمان‌های هفتگانه و زمین و کسانی که در آنها هستند همه تسبیح او را می‌گویند و هر موجودی حمد و تسبیح او را می‌گوید اما شما تسبیح او را نمی‌بینید، در حقیقت آیه بیانگر این مطلب است که همه موجودات عالم هوشمند هستند و فاقد شعور نیستند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اطاعت هماهنگ همه موجودات عالم در مقابل خداوند متعال، خاطرنشان کرد: این عالم اهل تسبیح شعور عبادت و اطاعت در مقابل گناه است، اگر آسمان و زمین اهل شعور نبودند در مقابل گناه واکنشی از خود نداشتند اما از آن جایی که اهل شعور هستند واکنش نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اطاعت را زمینه نزول رحمت خداوند بر بندگان دانست و تصریح کرد: اگر ما اهل عبادت و اطاعت شویم رحمت خدا بر ما نازل خواهد شد، اما اگر اهل معصیت شویم بلا و گرفتاری می‌آید، همه اینها نشان می‌دهد که آدمی باید اهل اطاعت باشد تا عالم با او هماهنگ شود، زیرا تمام عالم جنود و لشگر خداوند است و به اراده او در حرکت و فعالیت است.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اطاعت همه مسلمانان تنها از یک منبع باشد و به خدا منتهی شود دشمنان اسلام، صهیونیست‌ها و استکبار جهانی هرگز نمی‌توانند نقشه‌ای را بر ضد مسلمانان بکشند و آنها را به اجرا درآورند.

وی در پایان گفت: ما در جهت اطاعت از ولایت نیاز نیست خودمان را به عرصه‌های بین المللی بکشانیم و خود را بزرگ کنیم بلکه اگر در همین شهر خودمان مطیع فرمان رهبر باشیم و از خداوند اطاعت کنیم به عاقبت بخیری خواهیم رسید./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات