۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۰۵۵۱۴
امام جمعه بابل تاکید کرد؛

لزوم تعامل سازنده بین نخبگان حوزه و دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: تعامل سازنده بین نخبگان حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی انقلاب اسلامی یک نیاز ضروری در جهت پیوند میان حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشست هم اندیشی نخبگان حوزی و دانشگاهی شهرستان بابل در مدرسه علمیه صدر با اشاره به نقش نخبگان در حرکت یک جامعه، گفت: همکاری های بنیاد نخبگان دانشگاهی و حوزه های علمیه باید منجر به نتایج ملموسی در جهت حل مشکلات جامعه منجر شود و باید دایره این حرکت از یک موضوع علمی به مباحث انسانی امتداد یابد.

وی افزود: باید مهمترین اولویت در جامعه ما در حوزه نخبگان علوم انسانی باشد زیرا نگرش ها را در یک جامعه و سطح تربیتی آن ها را علوم انسانی تعیین می کند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش همکاری های فی ما بین نخبگان حوزی و دانشگاهی در شهرستان بابل تاکید کرد و اظهار داشت: تعامل سازنده بین نخبگان حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی انقلاب اسلامی یک نیاز ضروری در راستای پیوند میان حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه بابل ماه رمضان را ماه بخشش و آشتی مومن با خدا توصیف کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی به روی همه انسان ها باز است و خداوند متعال نعمات خود را بر روی بندگان صالح خود می گشاید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان و مهم بودن این برهه زمانی در تاریخ ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر جامعه ما یکپارچه تحت فرامین مقام معظم رهبری باشد و منویات و دستورات ایشان را به دقت عمل کند، هیچ کس نمی تواند در اراده مستحکم ملت ایران و اعتقاد ایمانی مسلمانان را خدشه وارد کند.

وی با اشاره به حوادث تروریستی تهران افزود: نخبگان علمی کشور بار سنگینی را بر دوش دارند و باید در تمامی حوزه های امنیتی، سخت افزاری و تربیتی به مسؤولان کشور کمک کنند تا ریشه جهل و جریان تکفیری در جامعه اسلامی برچیده شود.

امام جمعه بابل با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع)، گفت: باید مدیریت امام علی(ع) را درس عبرت و آموزش برای دنیای امروز دانست زیرا نصایح علی(ع) به عنوان بهترین و بزرگترین اصول مدیریتی در سازمان ملل مورد تجلیل قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: مدیران جامعه ما باید در جهت نزدیک شدن خود به الگو و سبک مدیریتی امیرمومنان(ع) تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: با توجه به سلوک زندگی، شخصیتی و سیره مدیریتی امام علی(ع) باید علت اصلی شهادت ایشان را در مدیریت عدالتخواهانه و عدالت‌محور ایشان دید و نباید از عدالت در عرصه مدیریت جدا شد.

وی افزود: رمز و راز ماه رمضان ایجاد تقوای‌ الهی به ویژه تقوای سیاسی و اجتماعی برای مسؤولان جامعه اسلامی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات