۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۵۷۸
آیت الله نظری خادم الشریعه:

جهالت بزرگترین درد جامعه بشری است/ جهان بشریت نیازمند بهره گیری از چراغ هدایت امام علی

آیت الله نظری جهالت را بزرگترین درد جامعه بشری دانست و گفت: جهالت انسان را در مسیر نابودی و انحراف قرار می دهد.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ساری با تسلیت سالروز شهادت نخستین امام شیعیان، حضرت علی(ع) از آن امام همام به عنوان تجلی حق و عدالت در جهان بشریت یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود نهج ابلاغه حضرت علی(ع) را چراغی برای دنیای امروز دانست و افزود: دنیای امروز برای رسیدن به سعادت و کمال باید این کتاب ارزشمند را محور همه برنامه های خود قرار دهد.

آیت الله نظری خادم الشریعه جهالت را بزرگترین درد جامعه بشری دانست و با بیان این که جهل موجب شد تا شخصیتی بی نظیر در جهان هستی از سوی ابن ملجم ملعمون به شهادت برسد، بیان داشت: دعا کنیم که هیچ گاه به درد جهل گرفتار نشویم، چون جهالت انسان را در مسیر نابودی و انحراف قرار می دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با تأکید بر ترویج فرهنگ برپایی نماز اول وقت در جامعه امروز خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به ویژه کسبه و بازار باید در زمان نماز فعالیت اقتصادی خود را تعطیل کنند و نماز جماعت را برپا دارند.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز ما کمتر به این اصل مهم توجه می کنند، تصریح کرد: شیعیان را به دلیل سبک شمردن نماز متهم می کنند و همین امروز بهترین فرصت برای تقویت برپایی نماز وقت در جامعه است.

آیت الله نظری خادم اشریعه با اشاره به این که وجود مبارک امیرالمؤمنین علی(ع) از نظر علم، عدالت، کمال و شجاعت  و آنچه را که همه محسنات و خوبی های انسان است در ایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع) نخستین فردی است که همه این ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند در ایشان وجود دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول  با بیان این که عده ای در طول تاریخ بسیار تلاش کردند تا نور حاصل از معنویت و اخلاص حضرت علی(ع) را از بین ببرند، تصریح کرد: اما چراغ علی خاموش شدنی نخواهد بود و امروز انتظار این است که این چراغ جهانی شود.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت مسأله حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی از بانوان در جامعه اسلامی این موضوع را سبک می شمارند و توجهی به آن ندارند، خاطرنشان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب باید از غربت آزاد شده و جامعه ترویج داده شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با گلایه از حضور زن بدون حجاب در سطح مساجد، گفت: حضور یک زن بی حجاب در مسجد که محل عبادت و رازونیاز مردم است به هیچ عنوان صحیح نیست و مسجد را ناامن می کند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان بر ضرورت بهره گیری معنوی از شب ها قدر تأکید کرد و افزود: اهل بیت(ع)، چهارده معصوم و همه ائمه معصومین به ویژه حضرت علی(ع) ریشه شب های با فضیلت قدر است.

وی ادامه داد: با دلیل و برهان اثبات می کنیم که در دنیای انسانیت تنها اثری که بتواند جامعه را به همه حقوق مقصد برساند قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که باید برای قرار گرفتن در مسیر حق و رستگاری تنها قرآن و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: هر طرحی بدون توجه به این دو اصل مهم به نتیجه نهایی نخواهد رسید.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انسان دارای ابدیت است و تنها با مرگ نابود نخواهد شد، تصریح کرد: زندگی کردن تنها خوردن و خوابیدن نیست بلکه مهم ترین اصل آن آشنایی با حقایق دین است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که انسان به دلیل داشتن ابدیت برای همیشه دارای بقاء است، خاطرنشان کرد: انسان برای آینده همواره بقاء دارد که یکی در عالم برزخ و دیگری در عالم قیامت است.

وی با بیان این که همه انبیاء، اولیاء و دانشمندان ثابت کردند که جهان خدا دارد، افزود: عقل، نفس، فطرت، وجدان، قرآن و برهان همه می گوید جهان خدا دارد و در این دنیای هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و بر مبنای عقلی هم نمی توان پذیرفت که این دنیا بدون خالق باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که قرآن تکلیف آن دسته از افرادی که ایمان و عمل صالح ندارند را مشخص کرده است، گفت: این دسته از افراد وارد زندگی دنیوی شدند، اما دست خالی دارند این دنیا را ترک می کنند و باید متوجه بود که پول، ثروت، مال و فرزند به کار انسان نخواهد آمد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اسلام مخالف رفاه و آسایش انسان نیست و حتی انسان را نیز به داشتن وسایل رفاهی تشویق هم می کند، افزود: اما باید سطح درک و فکر را در بشر تقویت کنیم و بالا ببریم./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات