۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۳۴۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

شاهد و ناظر دیدن خدا تاثیر مستقیم در رفتارهای فردی و اجتماعی دارد

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) واگذاری امور به خداوند متعال را زمینه حفظ انسان از مشکلات دانست و گفت: اگر مؤمن امور خود را به سبک اسلامی به خداوند متعال واگذار کند در امور موفق‌تر خواهد بود
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان 5 درس قرآنی ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه(ص) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ناظر دیدن خداوند متعال را زمینه صیانت مؤمن از گناه توصیف کرد و اظهار داشت: اگر مؤمن همواره خداوند را ناظر اعمال خود ببینید مسلماً در مواقع بحران از فعل گناه بر حذر خواهد بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شاهد دیدن خداوند متعال در تمام رفتارهای روزه مره در رفتار فردی و اجتماعی مؤمن تأثیر مستقیم می‌گذارد، عنوان کرد: هک کردن  ID  شخصی در فضای مجازی از مصادیق خیانت چشم از منظر شرع مقدس اسلام است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 44 غافر واگذاری امور به خداوند متعال را زمینه حفظ انسان از مشکلات دانست و گفت: اگر مؤمن امور خود را به سبک اسلامی به خداوند متعال واگذار کند در امور موفق‌تر خواهد بود؛ بر این اساس اولین آموزه به یک طلبه در نظام آموزشی حوزه توجه دادن به این مطلب است که «أوّل العلم معرفه الجبّار و آخر العلم تفویض الأمر الیه ؛ سرآغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذاری امور به اوست».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که تصورات انسان از آینده خوشبختی حقیقی نیست، ابراز داشت: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل‌شده است« قسم به عزت و جلال و عظمت مقامم در عرش، هرکسی که به‌غیر از من امیدوار باشد، آرزوی او را مبدل به یأس می‌کنم و در میان مردم لباس مذلّت بر وی می‌پوشانم. او را از نزدیک بودن به خودم دور ساخته، از وصل به خودم محروم می‌سازم.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری توکل به خدا را حقیقت حفظ ایمان توصیف کرد و اظهار داشت: غرور علمی از منظر قرآن کریم زمینه سقوط مؤمن است.

وی ادامه داد: از منظر آیه 83 سوره غافر غرور علمی مشکلی است که جهان بشری با آن مواجه است؛ تا جایی که بشر برای حل معضلات خود نسخه‌های خودساخته صادر می‌کند  که زمینه سقوط او را فراهم خواهد کرد چراکه این نسخه‌های در مقابل علم الهی است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند«نمی‌دانم، گفتن نیمی از دانش است.» بر این اساس اقرار به ندانستن شهامت علمی است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) اعضا و جوارح انسان را شاهد بر اعمال انسان توصیف و عنوان کرد: از منظر قرآن بر مؤمن لازم است که بدی‌ها را با خوبی دفع کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات