۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۰۷۸۶۷
آیت الله سعیدی:

حمله موشکی سپاه به تروریست ها شایسته بهترین تقدیرها است / سند ۲۰۳۰ هرچه سریعتر ابطال شود

امام جمعه قم با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست ها، این اقدام انقلابی را شایسته بهترین تقدیرها دانست.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های نماز عید فطر که در آستان مقدس حضرت معصومه(ص) برگزار شد، به تشریح ابعاد انسان متقی از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و عنوان داشت: هیچ ذکر و عبادتی بالاتر از ترک گناه در اسلام بیان نشده است؛ بر این اساس اولین شاخصه انسان متقی قدرت ترک بر گناه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حقیقت گناه از منظر آیات و روایات اظهار داشت: حقیقت گناه برای روح مومن مانند سم است؛ اگر انسان مرتکب گناه شود مانند آن است که فردی عاقل و بالغ سم مهلکی را بنوشد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان هرکس بر اساس میزان مجاهدت های خود از حقیقت بندگی خدا بهره برده است.

امام جمعه قم در بیان خطبه دوم نماز عید فطر به لازمه تقوا در مبارزه با دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: دشمن واقعی مومن با دشمان جنی و انسی او هم پیمان شده است که همواره مومنان را مورد هجوم و اذیت قرار دهند.

وی ادامه داد: روزه برای سایر ادیان قبل از اسلام نیز واجب بوده است اما عید سعید فطر اختصاص به دین مبین اسلام دارد.

آیت الله سعیدی در ادامه به تشریح دو واجب تعیین شده از سوی شرع مقدس اسلام در عید سعید فطر به امت اسلام پرداخت و ابراز داشت: در سال دوم هجرت همزمان با تعیین این روز به عنوان عید مسلمانان، وجوب زکات و بر پایی نماز جماعت عید فطر از جمله واجباتی بود که اسلام عزیز احکام آن را برای تقویت ارکان وحدت برای مومنان تبیین فرموده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن تقدیر از امت اسلام در اقامه و احیای ارزش های اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: حفظ وحدت و تقویت روحیه انقلابی و مقاومت امت اسلام، از برکات ماه مبارک رمضان در مواجهه با دشمن است.

امام جمعه قم به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها اشاره کرد و گفت: اقدام شجاعانه سربازان امت اسلام شایسته بهترین تقدیر ها است؛ قرآن کریم حقیقت الگوی مواجهه حکیمانه نظام اسلامی ایران را در آیات خود چنین توصیف کرده است که« مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ؛ محمد (ص) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند»

وی ادامه داد: دیدارهای رمضانی رهبر معظم انقلاب به همه مخاطبان ولایت فقیه در امت اسلام آموخت که هرکس باید با ولایت مداری به وظایف خود عمل کند.

آیت الله سعیدی بر لزوم ابطال هرچه سریعتر سند 2030  تأکید کرد و گفت: سند 2030 شاید برای جمهوری اسلامی بر اساس ادعای دولت الزام آور نباشد؛ اما آثار آن برای آینده امت اسلام ناپسند بوده و باید هرچه سریعتر از اساس این سند ابطال شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب که از سوی دشمنان امت اسلام طراحی و اجرا شد، اظهار اشت: هفتم تیر سالروز شهادت 72 شهید نظام جمهوری اسلامی ایران است، توجه مومنان به این مناسبات انقلابی می تواند در تقویت روحیه انقلابی آنان موثر باشد./837/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات