۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۰۹۲۹۲

نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی برگزار می شود

حجت ‌الاسلام والمسلمین نكونام با اشاره به ۶ شوال سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی، گفت: نکوداشت این عالم وارسته در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می شود.
آیت الله نجفی دهکردی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به 6 شوال سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی گفت: این مرجع بزرگوار شخصیت بزرگ عظیم علمی و فقهی و انصافا از استوانه ‌های فقه و فقاهت در استان چهارمحال و بختیاری است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علی‌رغم تمام کارهایی که در سالیان گذشته در جهت معرفی شخصیت آیت ‌الله دهکردی انجام شده، گویا هیچ حرکتی صورت نگرفته است، گفت: متأسفانه این شخصیت ناشناخته مانده است و وقتی از مردم در مورد آیت ‌الله دهکردی سؤال می ‌شود، اکثر قریب به اتفاق مردم استان با نام ایشان هم آشنا نیستند و اظهار بی ‌اطلاعی می‌ کنند چه برسد به آن که بخواهند با زندگی و راه او آشنا باشند و این یک ضعف جدی است که ضرورت دارد این گونه چهره‌ها و دیگر چهره‌های فقهی و علمی و دیگر نخبگان را به استان نشان بدهیم تا خودیابی استان بالا رود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: استان ظرفیتهای فراوان همچون آیت الله دهکردی دارد و باید بداند که این ظرفیت‌ها را دارد و تلاش کند این ظرفیت‌ها را مدام و مستمر بشناسند و به جامعه و کشور معرفی کند که لازمه این شناخت و معرفی برگزاری مراسم نکوداشت و گرامیداشت برای این شخصیتها است.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: کنگره‌ای که امسال بناست برای نکوداشت عالم گرانقدر آیت ‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی برگزار شود، مدخلی برای کار مستمر و هر ساله برای شناساندن ابعاد شخصیتی این عالم عالی‌قدر و سایر علمای چهارمحال و بختیاری است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نکوداشت آیت الله دهکردی در روز پنج شنبه 15 تیرماه 1396 ساعت 10 صبح در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این نکوداشت با هدف تبیین شخصیت آیت الله دهکردی و نشان دادن این شخصیت به نسل جوان و همچنین ضرورت معرفی و تبیین جایگاه فقه و فقاهت برگزار می شود تا جامعه بیش از این‌ها بداند که فقه و فقاهت در طول تاریخ در نگه داشتن اسلام و سرسفره اسلام نشاندن جامعه بشری تا به امروز نقش اول را ایفا کرده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر اشکال و ایرادی در اجرای برنامه وجود داشته باشد، نباید متولیان امر را مأیوس کنیم چراکه این ورود به کار است و به حول قوه الهی هرسال این برنامه بهتر و آن گونه که شایسته و لازم است برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: انتظار دارم که مردم استان اقبال ویژه به این برنامه داشته باشند چراکه استان ذخائر علمی و فقهی فراوان دارد که این ذخائر را باید به خودشان و هم به دیگران بشناسانند و به این داشته‌ های عظیم افتخار کنند و ببالند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شخصیت والای آیت ‌الله دهکردی نیز افزود: آیت ‌الله جعفر سبحانی در کتاب طبقات الفقهای خود بخشی را به شرح زندگی آیت ‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی اختصاص داده‌اند و این نشان از عظمت شخصیت ایشان دارد؛ مردم استان باید بدانند چه مفاخری در استان داشته‌اند./102/9457/ب1

ارسال نظرات