۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۰۹۳۶۴
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم توجه به نیازسنجی محلات در اجرای برنامه های فرهنگی هنری کانون های مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به لزوم توجه به نیازسنجی محلات در اجرای برنامه های فرهنگی هنری کانون های مساجد، گفت: باید معضلات و ضعف های محله را شناسایی کرده و در جهت برطرف ساختن آنها برنامه ریزی کرد.
طیب صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طیب صفری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی ها، ابراز داشت: با توجه به اینکه آغاز اوقات فراغت با ایام ماه مبارک رمضان همزمان بود، مقرر شد به دلیل ویژه برنامه های مساجد برای ایام ماه مبارک رمضان، طرح اوقات فراغت بعد از ماه رمضان آغاز شود.

صفری تأکید کرد: در سال جاری تعداد کانون ها به 537 کانون رسیده که 61 درصد این کانون ها در روستاها قرار داشته و به فعالیت می پردازند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: کمتر نهادی برنامه ای با این وسعت و گستردگی را به اجرا در می آورد، امروز در سطح استان کرمانشاه 330 کانون روستایی و 207 کانون شهری به فعالیت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری در روستاها به دلیل کمبود نسبی امکانات روستاها بوده و امید است قدمی مؤثر برای ارتقای سطح فرهنگی و تفریحی روستاها برداشته شود.

این مسؤول با تأکید بر لزوم توجه به مقوله کتابخوانی و تجهیز کتابخانه های کانون ها، بیان داشت: باید در کنار فعالیت های آموزشی و تفریحی در کانون به تجهیز کتابخانه ها نیز توجه داشت تا فرهنگ کتابخوانی نیز در میان نوجوانان و جوانان ترویج یابد.

صفری مطرح کرد: باید کانون های تخصصی که از امکانات بیشتری برخوردارند فعالیت بیشتری نیز داشته و به نسبت کانون های عمومی با قدرت بیشتری ظاهر شوند و در محلات و سطح شهر با فعالیت های خود اثرگذار باشند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت خانه های نور، اظهار داشت: باید علاوه بر فعالیت های قرآنی و مباحث دینی و اعتقادی در خانه های نور، برنامه های بیشتر و گسترده تری نیز به اجرا درآید.

وی یادآور شد: باید اردوهای تفریخی و آموزشی و زیارتی با حضور مبلغان و روحانیان درنظر گرفته شود زیرا برگزاری این اردوها بر اعضای کانون بسیار مؤثر بوده و نتایجی اثربخش بر روحیه آنها می گذارد.

صفری با اشاره به لزوم نیازسنجی در محلات مختلف، بیان داشت: باید معضلات و ضعف های محله را شناسایی کرده و در جهت برطرف ساختن آنها برنامه ریزی کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته کانون ها به درجه یک و دو و سه تقسیم بندی شدند که 25 درصد کانون های استان درجه یک، 50 درصد کانون ها درجه 2 و 25 درصد درجه سه رتبه گذاری شدند.

وی در پایان افزود: طرح 1451 در سطح کانون های استان برابر با آیین نامه در حال اجرا بوده و امید است کلیه کانون های استان با تلاش و جدیت خود را به کانون درجه یک نزدیک کنند./857/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات