۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۵۷۸
مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا خبر داد؛

ارسال توليدات به ٧٧ كشور/ ساخت فيلم فاخر با محوريت امام رضا

مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) از پيگيري ساخت فيلم فاخر با محوريت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسات مختلف بر عمق بخشيدن به مطالب توليدي در حوزه فرهنگ رضوي تاكيد كردند.
مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، اكبر شيخ گفت: بحث مفهومي و عمق بخشيدن به مطالب توليدي در حوزه فرهنگ رضوي، از اموري است كه در دستور كار بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) قرار گرفته و مورد تاكيد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين شوراي پژوهشي بنياد بين المللي امام رضا(ع) نيز است.
 
مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا(ع) افزود: در زمينه تاليف كتاب، جزوه و فصلنامه و ... در حوزه ترويج فرهنگ رضوي در داخل كشور با كمبود مواجه هستيم و اين كمبود در خارج كشور بيشتر است. 
 
وي ادامه داد: از اين رو در حال ساماندهي هستيم تا محتواها اعم از كتاب يا هر پيام رضوي ديگري كه قرار است در خارج كشور ارائه شود، در كارگروهي بر اساس نيازسنجي ها تدوين و تصويب شود و پس از ترجمه به زبان هاي مختلف، به عنوان ترويج فرهنگ رضوي در 77 كشور جهان توزيع شود.
 
شيخ در بخش ديگر اين گفت‌وگو، از برنامه ريزي براي ساخت فيلم فاخر با محوريت امام رضا(ع) خبر داد و اظهار داشت: جلسات مقدماتي در اين زمينه برگزار شده و اميدواريم ساخت يك سريال يا فيلم فاخر در مورد امام رضا(ع) تا سالروز ولادت امام رضا(ع) عملياتي شود.
 
وي خاطرنشان كرد: اين فيلم يا سريال بايد داراي قابليت داخلي و بين المللي باشد كه در اين زمينه با بنياد سينمايي فارابي وارد مذاكره شده ايم و در صدد جلب حمايت آستان قدس رضوي، شهرداري مشهد، شهرداري تهران و نهادهاي ديگر هستيم تا توليد اين اثر فاخر با پيشرفت خوبي جلو برود./102/864/ب1
ارسال نظرات