۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۹۶۴۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

آیت الله دهکردی فقیهی مجاهد، متعهد و بیگانه ستیز بود

امام جمعه شهرکرد آیت الله دهکردی را فقیهی مجاهد، متعهد، بصیر، متعبد، بیگانه ستیز و درون نگر معرفی کرد و گفت: آثار بسیار فاخری از وی به یادگار مانده که باید این آثار چاپ شوند تا در اختیار عموم قرار گیرند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی که با حضور مسؤولان، علما و عموم مردم به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه برگزاری این کنگره بزرگداشت، آرزوی 6 ساله بنده از بدو ورود به استان تاکنون بوده است، گفت: برگزاری چنین اجلاسی برای آن است تا همگی سر سفره عالمان دینی و فقهای بزرگی همچون آیت الله دهکردی بنشینیم و کسب فیض کنیم.

وی با تشکر از حضور چشمگیر مردم در این مراسم نورانی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون مفاخر استان به مردم معرفی نشده اند که می طلبد با برگزاری چنین نشستهایی زمینه معرفی و شناخت هر چه بیشتر مفاخر دینی استان را فراهم آوریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیشینه شکل گیری این کنگره اظهار کرد: هر ساله ششم شوال که سالروز ارتحال آیت الله دهکردی است، به تشریح جایگاه این عالم وارسته در خطبه های نماز جمعه می پرداختیم اما به این نتیجه رسیدیم که تنها پرداختن به جایگاه رفیع این فقیه مجاهد در خطبه های نماز جمعه کفایت نمی کند، به همین دلیل در شورای فرهنگ عمومی تصمیم بر این گرفته شد که این ایام به نام هفته فقه و فقاهت نامگذاری شود تا بتوان با برگزاری کنگره های مختلف به معرفی چهره های دینی استان بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه همه ساله باید در چنین ایامی یاد و منش بزرگان و مفاخر دینی استان گرامی داشته شود، ابراز کرد: مرحوم آیت الله دهکردی یکی از مراجع به نام و مفاخر فقهی و دینی این استان است که باید به خوبی معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش فقاهت در اسلام خاطرنشان کرد: نقش فقه و فقاهت به اندازه حیات اسلام وسعت دارد و به خاطر همین نقش فقها است که پیامبر گرامی اسلام فرمودند: عالمان در میان جامعه، امینان خلق هستند.

وی با تأکید بر اینکه فقیهی می تواند سبب احیای اسلام شود که دو ویژگی بارز داشته باشد، اظهار کرد: اگر فقیهی هیچ گاه در دستگاه سلاطین وارد نشود و استکبارستیز باشد، به یقین فقاهتش اسلام را احیا و زنده خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد، عدم دلبستگی فقیه به زر و زیور دنیا را سبب احیای دین دانست و افزود: اگر امام راحل توانست اسلام را زنده کند و به دین جان دوباره ببخشد، به خاطر آن بود که هیچ گاه در برابر سلاطین سر تعظیم فرود نیاورد و دل بسته به دنیا نیز نشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، پیروزی های اخیر مردم عراق را مرهون مرجعیت دانست و گفت: فتوای مرجعیت و ایستادگی مردم عراق سبب بالندگی آنها شد و در طول تاریخ نیز این گونه بوده است.

وی با اشاره به ویژگی های بارز آیت الله نجفی دهکردی خاطرنشان کرد: ایشان نه تنها در دستگاه سلاطین وارد نشد، بلکه به انقلابیون پیوست که این حرکت نشان دهنده بصیرت و چشم بینای ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، آیت الله دهکردی را یک فقیه مجاهد، متعهد، بصیر، متعبد، بیگانه ستیز و درون نگر معرفی کرد و افزود: آثار بسیار فاخری از ایشان به یادگار مانده است که باید کمک کنیم این آثار چاپ شوند تا در اختیار عموم قرار گیرند./202/9457/ب1

ارسال نظرات