۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۴۵۱
امام جمعه زرند:

شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: هدف شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ منافقین و استکبار جهانی در جمهوری اسلامی است و این نهاد مقدس حافظ اسلام، قرآن و قانون اساسی است.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان با دور اندیشی و ژرف نگری حضرت امام خمینی(ره) که با عنوان یکی از ارکان مهم نظام نقش مهمی در حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دارد؛ تشکیل شد.

وی بیان کرد: قانون اساسی وظایف بسیار مهم و خطیری برعهده شورای محترم  نگهبان گذاشتند که یکی از این وظایف تصویب قانون اساسی است و این قانون به عنوان یک میثاق ملی شالوده قوانین هر کشور است.

امام جمعه زرند با بیان اینکه برای اجرای امور در کشور نیاز به قوانین داریم، تصریح کرد: شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی است، تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش از ابلاغ، به تأیید این شورا می رسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از 12 عضو تشکیل شده است که شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم رهبر عزل و نصب می شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رییس قوه قضائیه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بسیار مهم شورای نگهبان نظارت کاربردی و موثر بر کلیه انتخابات به غیر از انتخابات شهر و روستا است و این نظارت به این دلیل صورت می گیرد که افراد فاقد صلاحیت و نامحرم  وارد ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی نشوند.

امام جمعه زرند با تأکید بر اینکه شواری نگهبان حافظ خط امام و پشتیبان ولایت فقیه است، افزود: اهمیت این جایگاه ضامن اسلامیت و جمهوریت اسلام است و اگر تلاش و نظارت این شورا نبود، انقلاب اسلامی سرنگون می شد و این نهاد مقدس حافظ اسلام، قرآن و قانون اساسی است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: هدف شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ منافقین و استکبار جهانی در جمهوری اسلامی است و عده ای نیز قصد تخریب شورای نگهبان را دارند که با این کار نظام را تخریب می کنند و  رهبر معظم انقلاب نیز درباره شورای نگهبان فرمودند «شورای نگهبان مطمئن ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است»./۹۷۰۹/ت302/ب1

ارسال نظرات